Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Matte: Så jävla trött & När FAN ska det bli bättre...??? (28 aug)

Av Jeanette - 5 oktober 2011 05:59

 

Vet varken ut eller in och känner mig helt handlingsförlamad i allt! Hur jag än gör så sitter jag i rävsaxen! Räkningarna är skrivna, men har inte skickat in dom, för gör jag det har jag inget att leva av...

Skickar jag INTE in dom är kampen om skuldsaneringen förlorad och en sån chans får man bara en gång i levet & sen lär jag ju bli vräkt! Mars 2014 ska jag va skuldfri...  Nej jag är så trött & frustrerad maktlös på den här situationen så jag vet fan inte snart vart jag ska ta vägen... Så jag lär väll tillslut posta skiten även denna månad...

Försöker desperat få tag på ett annat boende, och sitter nu i valet kvalet om jag ska våga säga upp den här innan jag har nått annat. En arbets träning är på gång. Men hur ska man orka med att arbeta när inte ens självklara behov är tillfredställda?! Springer runt som en knarkare för att få tag på dagliga nödvändigeheter så som Kaffe mat tvättmedel mm är ingen självklarhet för en sjuk utförskrad i Sverige längre! Man får leva för dagen och va glad! Idag kan jag tvätta, idag kan jag dricka kaffe. Idag hade jag mjölk till gröten...Det är dom ljusglimtarna jag har att ta till vara på. Man tvingas leva på anhöriga som inte heller orkar och förmår hur  längre som helst. Först 3900:- Mindre för bortdraget bostadsbidrag. Sen nu ytterligare sedan juni 600:- för att man gått på sjukpenning  i ett år. 4500:- Mindre i månaden! Den är mer än kännbar den & jag vet FAN, FAN, FAN inte alls hur jag ska bete mig längre...Orkar verkligen inte mycket längre, men samtidigt för feg för att göra slut på hela skiten!!!

Hur ska man orka bli  en friskare & orkesfull människa i den här situationen???? Jag bara undrar???? Sen retar det mig att jag tillhör statestiken arbetande för att jag nu ska arbetsträna! Men jag är långt i från ett arbete & en lön. Inte ett öre mer, utan bara att det krävs att man ska orka ännu mera....

Nej fy fan säger jag!!!! Usch Usch Usch!!! Har nu oxå vart tvungen att börja med lyckopiller...Kanon för samhället & för min ekonomi! Jag blir trött & kan sova hur mycket som helst och det är ju kanon för så kostar det mindre att leva! Fantastiskt!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards