Hunden o Jag

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Jeanette - 31 oktober 2011 13:39


Det vart inte mycket till träning för oss... Kände mig inte alls på och vet inte vad det är? Kanske Valter årsdag som är på intåg och får mig känna mig lite off och ur balans, för tankarna har vart hos honom nu dom sista dagarna. Och har ju hört, att är man inte på humör, ska man inte träna! Men har haft problem med att "inte försöka lite iallfall" ändå förut. Och det brukar ju inte bli bra. Så idag känner mig ändå nöjd att jag insåg mina begränsningar! Så det vart träning på "att låta bli" 

Så lydnaden la vi ner helt men inte pga honom utan pga mig och mitt humör.


Men helt lottlösa vart dom inte. Fernando fick ett kort intesivt gärde spår med täta markeringspinnar. Anledningen är att han får så korta nu är att vi lägger vikten på att markörena ska in...Och idag kom dom in alla tre med en dock lite för snabb hastighet....Det brändes i händerna ;P


Texas fick gå på promenad med en tjej som tränades i hundmöten och fick leka runt i skogen med henne sen :)


Så dagen vart inte som planerat, men ändå nöjd och har nu två nöjda, trötta killar som har tagit ryggläge... Jag inväntar nu Tessan så ska här tröst ätas på en kladdkaka 


// Jeanette


Av Jeanette - 31 oktober 2011 07:29

   

Det bästa mor har sätter hon på bordet   Enastående vackra... Var och en på sitt sätt!




Men Men det va inte det som skulle förtäljas denna morgon...Utan min egentid och brist på hundaktiviter!

Här har vi inte gjort mycket vad gäller den biten mer än dagliga promenaderna.

Fredagen gick åt till lite shopping och var jag och fynda byxor för 3o:-/ st skitsnygga märkes byxor så tre par vart det...Gillar gillar gillar :D


Fernando vart inte helt utan, han fick ett flexi..så han åtminstonde kan få lite mer frihet på skogsrundorna!


Fredagskvällen tillbringades här hemma i goda vänners lag och vi hade en jättetrevlig kväll med mat och dryck... Och måste nog erkänna att det kanske blir lite väl sällan, måste nog ta och förtära den  drycken lite oftar för nu har jag sovit till normala morgontid 6-8   


Lördagen gick vi en riktig långrunda sen vart det hem och sov ett par timmar. Lördag kvällen fick vi också sällsakap av av bästa barnbarnen! Fia med knuff och lördagsodis ..så såg den lördan ut ;) 


Igår var jag på utbildning på Örebrobrukshundsklubb. M1, dvs Mentalkunskap en utbilning för vardagslydnads instruktör och första steget till att bli B figurant på Mh banorna! Känner mig riktigt stolt att jag tog mig dit då jag kände mig lite klen och lite av sociala fobin satte in innan det va start. Men jag tog mig dit & Det va en trevlig litet gäng och det vart en trevlig dag så jag hade oroat mig helt i onödan. Hundarna fick också en del av kakan och fick gå ut och agera i lek...Förklarade skillnaden mellan olika raser hur dom kampa lekte löste situationer ect.


Fernando trivdes givetvis också i den uppgiften..men hamna utanför bild :)


Sen va det lite kul när dom förklarade dom optimala reaktionerna och att min egen lille reagerat just så på sitt nyss ganska färska MH...Kunde inte låta bli att LE lite i hemlighet  


Har ni missat min lilla stolthets MH kan ni kolla här ;)


 



     


Efter kursen så kom Su över och vi käka och knalla en runda!


Har även vart med i en fototävling där vi fick ett trejepris  


1:a Linn Muhr från Örebro med "Rut är lite morgon trött."

2:a Alex Poulsen från Strömsund med "Alaskan malamute valp: "Darling Pretty" 5 veckor"

3:a Jeanette Johnsson från Kumla med "Fernando"


Lite kul och bra med 25% på 

 

Där vi handlar lill killens hundfoder  


SÅ TUSEN TACK TILL ER SOM LAGT EN RÖSTAT PÅ MIN LILLE PÖJK!!! 



Men nu är det slut på egentid..Mot Kumla bk  för lite hund träning med träningsgruppen.

I dag har vi även sällskap av Texas :)


Trevlig måndag på er! Jeanette & Fernando

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards