Hunden o Jag

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:23

Att blogga med woldpress var inte vår grej...Tog alldelles för mycket tid att få upp lite bilder!

Men hemsidan är fortfarande på http://heslabyfernando.wordpress.com/ 

Mvh Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:22

Gratisbild på Rådjur

Bilden är snodd på http://www.fotoakuten.se/gratisbilder_foto-3520.html

Vi fick till lite rådjurs träning igår :) Jag har hittat stället en hel familj håller till så där kan vi få till kontunerlig träning och har nu träffat på dom två dagar i rad ;)  Han blir ju helt loss men ett nej och när han vänder upp berömmer jag. Han får inte ens titta, när han varvat ner och slutat flacka med blicken och har kontakt med mig går vi lugnt vidare!

I morse var dom inte där så då körde vi lydnds träning med viltspår som störning...och han är ju så kul att träna nu och det börjar verkligen lossna både här och där :D... Duktiga lilla pojk!!! Äntligen har vi fått till ingångar utan handtecken...då jag vågat mig på att han verkligen får tänka..och där & då satt den ;) Vänster svängarna börjar också sitta... Så nu är vi inne i en riktigt kul träningsperiod!

Idag har vi också vart till Sanna marken och miljötränat. Det blåste orkan och plast flög men han gick där som inget hade hänt..hade fullt upp med alla dofter, intressanta människor & andra hundar att kolla in!

Ikväll var det meningen att vi skulle på vardagslydnads träningen, men vi hoppa för jag hade ingen alls lust att ge mig ut igen i denna blåst igen.

Nu är natta timmen slagen och vi tackar för oss och säger godnatt // Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:20

Helt galet hur dåligt det uppdateras här... Men den här gångenhar det inte bettyt brist på att vi inte haft nått att tälja..utan snarare brist på tid! Bland annat har Fernando beträdit Mh banan & höftledsrönkas... Men vi tar väll en snabb genomgång vad som hänt före det...

Här ligger en skadad älg!!! En ny uppgift han fått börja nosat på

Mycket kul & spännande tycker Fernando!

En & annan utflykt med person spår & mysfika..har det med blivit!
Och lite hundpromenader...Här fick även Ludde en alldelles egen att gå med! Mycket sött ekipage :)
Och en vandringsled i kilsbergen med fika pause så klart...
Utställning med Texas
 och hans bror som jag fick äran att vis upp :)
Där jag även köpte en bädd...Ett mycket dåligt impulsköp, för han anser sig ha dom bästa sovplatserna redan! Sängen soffan parketten ryamattan...Vet inte hur jag tänkte men snygga och matchiga va dom ;)
Så här är dom..Världens sämsta & världens bästa impulsköp :D
(sängen är nu såld till en som uppskattar den)
Sen skulle vi ju få sällskap på dagarna av Baccus...så vart icke fallet för hans ynre bror gilla inte dagiset så då fick dom byta plats.  Lite tråkigt :( och jag valde att inte ta hit en ung hane i samma ålder :P
Förutom det så har vi tränar vi lydnad & vardags lydnad i att inte jaga, spåra vilt...så hinner inte uppdatera så mycket mer för stunden för det börjar skymma på och vi ska ut och kolla in dom vilda djuren som snart brukar röra sig här över gärdet och arbeta på ett NEJ inte jaga ;)
Ha det så gott Jeanette & Fernando
Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:18

 

YES!!! Fernando ska möta spökena :D  Vi kom med!!!

Så på Söndag den 25/9  12.30 på ÖBK går Fernando sitt MH...Ska bli så spännade & kul!

             Idag ska också bli kul...Fernando är ju en van viltspårare. Men idag ska vi  premiera att  viltspåra  tillsammans & inte bara han på sina egena tassar :)

Det blir nått helt nytt för mig!

Ha en skön söndag // Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:16

Tjenare på er... Här har det vart fullt upp med Älskade lilla Ludde & hundpassning och en hjälpande hand till lite annat för min matte! Men tanta har kämpat på tappert och det har gått. Men nått mer för mig än promenader & lek har det inte funnits tid för.

Igår va hon lite trött så hon tänkte jag skulle få rusa av mig med lite bus & få rusa med min kompis Zelda...och jo visst vi busa en liten stund och visst rusa jag...Jag rusa i väg, men på alldelles på eget bevåg, alldelles själv, helt döv allvärdens väg, utan en tanke på att lyssna på min människa! Jag visade en sida jag aldrig visat förut, jag valla en joggare, spårade, jagade, ja allt på en och samma gång...och där stod dom med långnäsa medans jag roade mig på egen tass, skitkul så länge det varade :D

Men om man säger så här...Det var inte så uppskattat!!!  Så med närmare eftertanke så kanske det inte va så klokt för nu väntar arresten dvs frihetsberövad på lösspring härdanefter!!! Varken kul för mig eller matte, så nu gav jag henne ordenligt hunvudbry, hur hon ska komma tillrätta med mina nya små påhitt! Hur ska hon få mig att lyssna på avstånd...Ja det undrar jag med ;) Tur hon har mig, så hon får lite hjärngympa ;)

Igår kom papprena om Mh:t och jag står som 1:a reserv..Så håll tassarna att jag kommer med ;)

Trevlig helg på er // Fernando

Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:10

Gomorron & Go vänner nu ska jag för er berätta.. I går var det lite action hemma :) Ozzy kom och hälade på och vi rumlade om så pälsarna flög :D  Oj Oj, va kul vi hade...Det va länge sen vi lekte och inte ett ont ord till varran, så det va verkligen uppskattat! Han är verkligen en helskön kille den där Ozzy...Jag bara älskar han <

Vilda och totalt galna...  "Nu räcker det" sa våra människor emmellanåt...Men vilken bedrift!!! Vi kan väll bara få pussas bara lite då...<3

Eller bara kramas...

För att smygande ge fullt oss igen...

Ozzy tillägger: "Vilket bländande leende du har"... :D

"Men va är du för art"...Moster truck eller?! :D

Nej nu ser jag...En vild katt ;D

Men till sen va det roliga slut & vi fick pusta ut :PMen idag ska vi ses igen :) Det blir spår och då kommer även Texas och Myrra & Atom med! Sen ska matte till ABF sen till kvälla ska vi till Kumla bk & träna lite lydnad lyssna på när folk sjuter inför mitt MH som jag nu ska få gå, Tack vare Bibbi, Jocke & Ozzy! Dom har inte bara en underbar hund...dom har ett hjärta av guld oxå och i gengälld ska matte göra ett nytt "HEM" åt Ozzy i cibervärlden & göra sikten klarare när dom blickar ut från sina fönster  ;D

Men nu ska här sättas fart...Ha det gott & på återseende // Fernando
Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:09

Fick ett fantastiskt erbjudande som inte kunde motstås...Så nu beträder Fernando Mh banan den 25 September på Öbk! Ska bli så kul :D
Tusen tack Bibbi & Jocke! Ni är så fantastiska, så man blir rörd till tårar!!!

// Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:07

Det smärtar att säga nej! Men nej är en av de vanligaste ord en sjukskriven utförsäkrad får använda sig av...Eller ja kanske inte längre för folk har lärt sig att inte fråga! Vardagen blir Utanför ensam & ett utanförskap. Nej till en fika, nej till en fest, nej till middag, nej till en shopping, nej till prester/julklappar till barnabarna & allt som får en att känna sig levande...Så det blir även att säga nej till Mh:t för lille killen! Nej till utställning! Nej till kurser! Nej till utveckling & livslust!

Men jag är inte ensam...det finns fler som inte passar in i Sveriges sammhälle...Utanförskap & ensamheten har blivit min vardag & ibland undrar jag om det inte skulle va lättare att bo i ett u-land där fattigdommen är gemenskapen... // Jeanette

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards