Hunden o Jag

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Jeanette - 17 oktober 2011 06:32

I lördags var vi på Gos träff i Rimbo hos Lotta med hennse två gossar Bozz och Azzi. Där bjöds det på en väldigt trevlig dag med spår lite andra prova på aktiviteter och en härlig stämmning med god mat och fika...Verkligen jattekul att träffa andra gossar! Måste också medge att jag vart lite förvåndad, då jag hört att gossar kan va lite reserverade! Men NEJ, jag såg då inte en enda med nått sånt beetende. Verkligen urtrevliga hundar hela högen som istället va mycket trevligt sociala och tillgängliga :)


Var det nån som ska kallas otillgänglig vad gällde mig, så var det min egen lille underbara tonårspojk ... Tror inte han va medveten om min existens förren vi va halvägs hem och jag tog ut han..Då först... KUL att se dig matte...

Nej han va inte kul...han hade bara qvinnor & fågelsång i öronen den lille bocken. Han varken åt drack eller hade ro att göra nr 2   



Ja ja vi hade trevligt i vilket fall som helst..han på sitt sätt och jag på mitt ;)


På morron börja vi med att lägga spår med hjälp av Camilla Forsner som tipsade och cotchade med lite nya saker. Alla va jätteduktiga och klara sina spår..

Ja förutom en då  Men jag tog åt mig tipsen och tänker testa igen med lite mindre störning av fd löptikar runt om.


Det luchades och tränades lydnad och rally och agillity sen vart det fika. Därefter åkte vi vidare till Marianne vår uppfödare på Heslaby Kennel där vi träffade upp Fernandos mamma Bonnie och leka och busa runt med Tjejen Etta! Två underbara gossar på 8 månader fanns där också som söker aktiva hem! Helt underbara indevider...hade gärna tagit båda två..men nej inga fler tonårskillar just nu ;)



 

Bild 1,2)

Gith på Solawes kennel och Söta Cara laddar för ett Apellspår... Cara mamma till dom två killarna på 8 mån.



 

Här nedan har vi valpen Jissa...En riktig riktigt fin liten sak 


 


Marianne och Erina laddar för ett skogspår..Erina en barndomsvän till Fernando



 

Här äe det Gith & Marianne som tränar och gårigen rally skyltar



 

Här står den roade publiken Mamma & Camilla


 

Fina Erina



   


Daia Giths vovve mamma till Etta nedan



 

Här har vi Alfha som ägs av Veronica som även har valpen Jissa ovan..

En underbart pigg pensioner på 11 år som dagen efter kammade hem BIR och Bästa BIS veteran Grattis!



 

Duktiga Alpha får belöning! och så här lycklig blir man ;)



 

Här är vi framme hos Mamma Bonnie...ett utryck jag kan se mig känna igen ;)


 

Även om han gjorde sina tappra..så nej hon ville inte paras med sonen



   

Mor och son


 

Här har Vi Etta..en mycket söt trevlig tik och fernando höll med 


   

Så det vart lite bus kul..även valpisarna va med på ett litet hörn


 

Så det är dessa kilar som söker egna aktiva hem..Intresserad kontakta Heslaby kennel för mer information



 

   

Här pustar Etta & Fernando ut


   

Fina Lilla Etta  

Så det vart en lyckad Premiär på vår första Gosträff! En toppenda helt enkelt & verkligen jättekul att träffa alla trevliga hundar och mattar. Väldigt kul också med alla färger som finns rasen tycker jag.

Och med denna utsikt från bilrutan bar det sen iväg hem igen...

Behöver jag nämna att killen somna ovaggat där bak ;) 


Så hjärligt tack alla inblandade för en superdag 


Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards