Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Vilken rysare!!! Men nu tituleras han LP 1 Heslaby Fernando :)

Av Jeanette - 2 maj 2012 06:59

 

http://degerforsbk.se/



Igår bar det av till Degerfors Bk & tävla inför Domare: Birgitta Asbom

Mycket bra klubb & upplägg så där kan vi gärna tävla mer i framtiden & rekomenderas även till andra tävlingsugna :)


Platsliggning: 8.5 (34) Piper

Tandvisning: 10 (10)

Linförighet: 8 (32) Piper, lite släpp, Fin kontakt

Läggande: 9,5 (19) KLS= Kan läggas snabbare

Inkallning: 9,5 (19) Slår i förare

Ställande:  8,5 ( 25,5) Steg, LS=Långsamt sättande

Apportering: 8,5 (8,5) Litet omtag

Hopp över hinder: 9,5 (19) SS= Snett settande

Helhetsintryck: 8 (8) Tar i hunden Glatt & Trevligt

Total poäng: 175  1:a Pris 3 placering av 11 


Så härmed tituleras han nu LP 1 Heslaby Fernando

Vilket känns mycket STORT & KUL..Min första titel någonsin   


Men oj oj oj vilken vånda... så fram till i går visste/ trodde jag att jag inte ens skulle fixa att tävla en gång till pga av alla katastrof tankar ang platsen!

Men med stort och värdefull psykologist stöd från Bästa Bibbi & många böner uppåt...Tusen tack   

Efter mycket om & men stod jag mitt iallfall mitt i smeten igen och utförde vår platsliggning...

Han bevisade även att han låg i "skarpt läge" då en gick upp en denna gång också dock inte fram till honom denna gång...


Nu ska jag ta med mig denna plats till eventuellt nån annan gång...


Med den platsliggningen hade jag övervunnit min rädsla & mig själv och inte låtit mina katrastoftankar vinna...

Så här hade jag redan vunnit högsta vinsten, Så stolt och glad att jag vågade!!!

Så här hade jag gjort mitt....Nu fick resten bära eller brista, det kvittade vilket....

Men Fernando valde att visa fram tassarna igen så vi fick i hopp vårt tredje 1:a Pris


Vilken skala på lyckoruset....Oj oj oj Vilken känsla!!!

Helt makalöst

Helt otroligt

Finner inga ord mer än att jag är så Stolt & Lycklig att vi överträffa oss själva & fixa detta...


 


Så nu ska vi bara suga på karamellen & börja andas igen..Så inga mer lydnadstävlingar på ett bra tag nu...

Blir det tävling framöver kommer det ske mer tryggt förvar...i utsällning koppel ;)



Kom igen matte..Nu kör vi...


   




Ställandet vart ju också en lite rysare då ett ekipage har krypit ner i en buske och gömt sig i väntan på sin tur...

Mycket mysko sa han....

Men han gjorde det han skulle fast han dock fastnande ett ögonblick vid detta.

 





Belönades med fart & fläkt och ett gott grisöra :)

 


Efter prisutdelning vart det fotogarafering...


1:a plats

togs hem av (dessvärre vågar jag inte skriva ut namn då det finns två Benner)

vet inte vilken ut av dom är...

Men här är dom Guld pristagarna   




Och så Bronzet
 


Och min Vackra Lp1 Heslaby Fernando


     




Vi Bugar & Hurrar stort även För Monika & Twix som också fick ett andra 1:a Pris! Stort Grattis & bara ett kvar nu  




Så sen va han med all rätt att få lite livat under tassarna... Bolllek i massor :)

       


Idag ska vi ut & njuta...

Promenad & skogsäventyr står på shemat...

Ha det jättegott Allesammans & Super Tack för alla Grattulationer

Värmer extra gott   

 
 
Lisa, Qvittra och Shakiro

Lisa, Qvittra och Shakiro

2 maj 2012 08:40

Ni är så himla duktiga Jeanette. Bästaste Fernando och bästaste Jeanette är ett vinnande koncept!!!
Och jag förstår verkligen att du vunnit högsta vinsten bara av att du vågade.

Jag är så imponerad utav er. Ni är GRYMMA!!!!
Stort GRATTIS än en gång till LP1.
Klart du/ni ska ge er på LP2 för det kommer ni klara lika galant!!!

Varma kramar från Lisa med hårbollar!!!

http://www.mountainvalley-dogs.se

 
Giqa

Giqa

2 maj 2012 08:59

Vilka fina resultat ännu en gång. Och jag kan förstå att du känner att du vunnit första vinst vid platsen.
Tycker bara att det är synd att du skulle hålla dig långt ifrån tävlandet ett tag nu.

Platsen i 2 är inte lika svår som i 1:an det är ju många som hoppar över LP1 för att det är många hundar som reser sig där.

Men jag kan förstå din känsla.

Många kramar från mig och Hundarna.

http://www.giqa.minhemsida.se

 
Carina och Tricke

Carina och Tricke

2 maj 2012 22:07

Hej!
Hittade hit via Degerfors Brukshundsklubb :-)
Roligt att se lite andra raser på tävlningar!
Och grattis till ert LP! Vinnarna i ettan heter Carina Persson och Gissvallens Hattrick :-)
Det var vi det ;-)
Håller med dig om att det var en trevlig tävling med härlig stämning. Lycka till med allt ni tar er för!

Hälsningar Carina & Tricke

http://www.wiviken.se

 
Lena

Lena

2 maj 2012 22:12

Oj!! fantastiskt! :)) STORT GRATTIS!!!
Gösses vad duktiga ni är!!! :))
Kram på er!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Elin H

Elin H

6 maj 2012 14:57

Oj, du hade en ras man inte hör talas om ofta. :) Supergrattis till LP1!

http://elinshundar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards