Hunden o Jag

Alla inlägg under juni 2012

Av Jeanette - 29 juni 2012 06:19

 


Den här indeviden bor i Tripphult..

Som tur är var den lugn och fin och turen med oss att jag såg den före Fernando


Första gången jag ser en huggis och Pulsen var hög resterande sträcka när jag vart medveten om att dom verkligen finns på riktigt... :/



 


Lite bus vart det...


  


och ett dopp i det blå


 



   


Så vi fick en mycket vacker kväll i går och denna morgon börjar lika bra..

Dom har lovat regn till kvällen så det är bäst att passa på så länge det varar...


Carpe Diem    

Av Jeanette - 28 juni 2012 15:38

 


Blir lite handlingsförlamad när han ser ut så här... Ska vi.. Ska vi inte?


Idag har vi allfall vart väg till vetrinären... Blodprover & Borrelia Elichias är tagna!

Dom första var det inga fel på...och resterande får vi svar på nästa vecka!

Endast 2495:- kosta kalaset

 

Så det blir långa dagar att fylla i väntan... och en låååång ur ur fattig månad...

 

Men sånt är livet...och blir han piggelin är det värt varrenda liten spänn!

 

 

Av Jeanette - 27 juni 2012 20:46

 

Djurkomunikatören Ulrika på http://www.rowanheights.se/ har tagit ett snack med Fernando

 

"Hej Fernando, får jag prata med dig? Ja det får du, jag är oftast glad, men en lite flåsig hund, jag blir lite flåsig när jag blir uppspelt. Jag blir glad när jag ska få göra något, jag vill gärna få följa på saker. Inne är det tråkigt, ute finns det kul saker att göra. Jag gillar både att spana o att spåra, jag glömmer allt annat då, då ”fastnar” jag i dofternas värld eller med att stirra på en fågel. Jag gillar att jaga djur också, då lyssnar jag inte, jag hör liksom inte matte då. Inne blir jag ganska lätt varm, då kan jag bli lite orolig, vanka omkring o flåsa. Jag har svårt att komma till ro då. Jag är en alert o ganska intensiv hund, ingen slöfock. Jag tycker mycket om min matte, o jag vill gärna pussa henne i ansiktet, men jag tror att mitt hår killar henne i ansiktet. Jag är lite slafsig av mig. När jag dricker vatten så brukar det rinna på golvet också, o jag får mat i pälsen runt munnen, då kan det börja lukta lite unket.

 

Din matte har några saker hon vill säga till dig, Fernando, är det ok? Ja jag vill gärna stå med frambenen mot hennes bröst, det känns så mysigt o vi får så bra kontakt då.

 

Matte undrar hur du mår, Fernando? Det ”nyper” i magen ibland. Jag tror jag äter för fort kanske. Ibland kliar jag mig. Jag känner av höfterna ibland. Ibland mår jag lite illa.

 

Är det fler saker som känns dåliga med dig, Fernando? Det spänner i magen ibland så jag vill sträcka på mig.

 

Har du ont någonstans? Nej det kan jag inte påstå.

 

Vad känns bra då? Jag har en stark kropp, men jag är lite klumpig, snubblar ibland o drullar mig. Men jag är oftast glad. Lite stressad känner jag mig ibland. Instängd. Jag vill ha mer frihet. Jag vill kunna sträcka ut.

 

Varför känner du dig stressad ibland? Lite inne kan det kännas så, o lite instängt. Jag vill vara ute mycket o ha stora ytor.

 

Matte tycker det känns som att något är fel med dig, Fernando, vad är det som känns fel? Vill vara ute mer, vara mer fri, jag blir stressad av att vara inne mycket, o jag behöver få sträcka ut kroppen.

 

Matte vill säga att du måste sluta jaga vilt, för då vågar matte släppa dig, o du får ett friare liv, förstår du? Jag har så svårt att låta bli. Livet ute är underbart! Jag älskar att känna vinden i pälsen. Inne blir jag lätt varm.

 

Du måste lyssna när matte ropar, o du måste sluta jaga vilt – då kan du ju få vara lös mer, Fernando, förstår du? Ok, ja jag förstår, jag skäms lite, men det är som att jag inte hör matte då… Du vill ju få vara lös mer, Fernando, o om du slutar jaga o lyssnar på matte så kan du få vara friare, förstår du det? Ja jag förstår, jag ska försöka komma ihåg det, matte får påminna mig innan hon släpper mig isåfall…

 

Har du några fler önskemål i livet? Nej, det är att få vara ute mer o vara lös.

 

Något annat du vill säga? Nej, nu är jag nog nöjd.

 

Då tackar jag dig, skickar kärlek o önskar dig allt gott i livet, Fernando! "

 

Djurkomunikatören är Ulrika på http://www.rowanheights.se/ Efter denna kommunikation rekomenderar jag den starkt!

 

Mycket nöjd & klockren beskrivning och jag asgarvade när jag läste det :)... 

Ni som känner han gör nog det samma :D

Sen får vi se om han kan låta viltet vara om jag påminner han :) ...Så ska han kan få sin frihet

 

Har ju känt nästan allt detta själv men det är svårt att lita på vad man faktist känner!

 

Sen har jag bestämt mig för att ringa vetten i morrn för ett borrelia prov...

Han har kräkts idag igen & är inte sig själv

Så nu får det får bli ett Borrelia prov.. Kanske är nojjig...Men heldre en gång för mycket än för lite..

 

Så en bra dag som tillbringats att med en tur till Askersund och kollat på båtar & käkat glass med dottern & svärsonen... ska nu få avslutas med jorgubbar & mjölk...

 

Mummms....& Natti natti

 

        

 

 

 

Av Jeanette - 27 juni 2012 08:35

Godmorron.... 



Lite dålig uppdatering.. men nu har vi gjort lite nytt här och på hemsidan i höstrusket!

Usch vilken blöt  sommar!

Fernando har kännts lite off men verkar för närvarande va tillbaka...

Igår var vi tom och körde uppletande i Tripphult.. Två skick..gick som en skuten ur en kanon och han kom in med dom :D...

Min älskade lilla duktiga hund unge ♥

Ha en bra dag... Får se om vi kommer igång med uppdateringarna eller om vi fortsätter vårt påbörjade sommar upphåll... ;)

Hur som helst..Ha det hur skönt som ni bara kan!

Och idag för omväxlings skull har dom lovat SOOOOOL :)

Av Jeanette - 26 juni 2012 21:59

 




Av Jeanette - 22 juni 2012 08:10

           


Ja och så klart önskar inte bara Fernando glad midssommar..utan även jag.  

Så med eller utan krans den Gladaste trevligaste Midssomar önskar vi er alla... :D


Jeanette & Fernando 

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards