Hunden o Jag

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Jeanette - 25 oktober 2011 04:41



Suck vilken tidig morgon  . Vilken tur att jag planerat in vilodag fram till eftermiddan då det vankas födelsedagsfirande för svärdotra. Har ju lovat mig själv att låta datorn vara morgontid..då den har en förmåga att sluka alldelles för mycket tid. Fattar faktist inte va jag gör...inget vettigt mesta dels i allfall. Men när jag vaknar så här tidigt är det svårt att låta datorn vara också och det innebär att jag fastnar och får av den anledningen inte så mycket gjort.





Men igår va jag duktig och slog inte på den förrän eftermiddan och fick av den enkla anledningen också lite gjort. Ny uppsatta gardiner i sovrummet, fixa med lite tavlor och greja. Sen va det träning med träningsgruppen på Kumla bk! Och igår körde vi nog hela registret och det va en bra kanonkul träning. Tror alla närvarande kände likadant ;)



Bland annat gjorde han en platsliggning som gav ett riktigt gott skratt + en Super nöjd matte!!!

Medans det tränades hundmöten runt oss fick Fernando ligga plats med störning. Han va kanon duktig, så för att få fram lite retning & öka graden fick Ozzy gå både bakom & tillslut framför näsan på Fernando...och han låg där han låg!!! Ozzy lyckades även trassla in sig i Fernandos koppel då dom passerade och drog liksom med sig Fernando. Men trots en glad Ozzy som dansade runt mig och trog i hans koppel. Fernando streta i mot hårt. och låg där han låg... Så det vart verkligen en fantastiskt briljerade stadgaövning i platsliggning kan man minst påstå  !  


Budföringen går också bättre och bättre då motagaren får va ganska sval och tråkig..Så ja det kan nog funka en dag! Däremot har vi börjat fått väldigt snea fotpossitioner för han är lite övertaggat och håller mer eller mindre på att vända ut och in på sig själv. Så det får vi ta tag i o lägga in lite extra krut på.

Apportering- Ja det är nån ångest som ligger över den. Vet inte men kände likadant för den med Valter?! Hm...Men Men, igår fick vi tipps om att röra på oss (hålla och gå fot)..och ja han chocka även här! För kasta sen i väg den och han apporterade kom satt sig i fotpossition och släppte vid loss :O

Vad säger man...Kanske ingen trissvinst, men plötsligt händer det...och känslan är nog densamma, ...OBETALBAR :D 

 



 
Efter det vart det inte många knop...Vi va jättetrötta och tog en riktigt skön middagslur för att till eftermiddan åka till dottern och ge en hjälpande hand med fönsterputs så dom snart får komma in i huset!


Nu inväntar vi Texas och tänker fördriva den väntan med ytterligare ett par koppar kaffe för att sen ta en riktig rund och sen hem och göra så lite som möjligt.... 





Ha det // Jeanette
 

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards