Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Träning & utställning...

Av Jeanette - 9 oktober 2011 06:54

Gomorron världen! I fredags va jag , Monica & Bibbi och träna på Öbk med våra ungtuppar! Monica och Zacco träna utställning inför groddens inoff på Lördagen!

Fint och duktigt ekipage som både sprang & stod vackert! Ozzy fick agera störning som andra hund så även han fick bla lite utställningsträning! Fernando träna vi budföring med..och JA, vi fick till en gång då han sprang tillbaks och inte stanna hos roliga figgarna! Dom fick vara väldigt svala och tråkiga medans jag fick vara desto roligare. Så den lite översociala gossen ville springa tillbaks   Så YES..det som käns som det omöjliga kanske endag med mycket träning blir möjligt!


Men jag har sagt det förut och säger det igen...attans va kul han har blivit att träna   lite övertaggad men det anser jag kanon...för nu finns rätta lusten viljan... 

   

  (Monica och Zacco)


Till kvällen gick vi en promenad & till vår inhängnad där han får springa av sig...men för dagen hade han inge spring i bena så då träna vi lite till...bla hopp...ett hopp som va lite svårfångat på bild..men hoppa det gjorde han 


   

Sen lite "stilla" övningar på diverse saker och ting...och mest då för att matte ville fota ;)


  




 


Den övre gick ju bra..den undre var lite svårare sa han.... "Vadå ska jag posera så här"...  



 

Sen igår tog vi en förmiddag på groddens inoff utställning... Tyckte han skötte sig jättebra nått litet gruff men inget mer...Sen att han är lite sprallig och hade mycket att kolla och lukta på det tillhör...Kär och lite galen vart han också   Meya var på plats och det vart lite buskul och pussar 


 

Men det va inte bara bus och lek vi kolla in när Dobbermannen kelly och Pinchrarna beträdde banan...


   

Kelly och Johanna kamma hem ett Bir & Hp och det va så kul att se en sån glad matte... Grattis!


   


Sen va det Zacco & Monicas tur... Fin exriör kretik, med tyvärr lite blyg för dagen för dommaren! Men som sagt mognad & lite mer övning ger färdighet..så en vackerdag kommer allt sitta där       


    

Efterdet tog vi en sväng till mamma och va ut och åkte lite...Träffa på ett par som vart överförtjusta i min lille gosse :) Så nu är det bäst han passar sig, för tröttna jag slulle jag komma med han........  


Men med närmare eftertanke så, Nej...Det lilla barnet är inte till salu för allt smör i småland   

 
 
Ingen bild

Linda

9 oktober 2011 08:27

Kan inte du skicka bilde på Zacco till mig på FB så jag kan använda den till hans sida på hemsidan, den var jätte fin:)

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

9 oktober 2011 08:59

Tack..dom är på väg :)

http://gosfernando.webs.com

 
bibbi

bibbi

9 oktober 2011 10:12

hej! vilka fina bilder :D det är roligt att ni är på g i träningen. behöver också få den motivationen :D vi ses sen för lite spårning. kram bibbi

http://www.nogg.se/lillaozzy

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

9 oktober 2011 12:10

Tack å Ja snart ses vi ..Mot spårskogen ;)...Hoppas motivationen är som förkylningarna..smittsam :D

http://gosfernando.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards