Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

En vanlig tisdag o lite foton

Av Jeanette - 1 november 2011 17:16

 


Idag vart det lite spår i blåberga med Tessan & Texas & Johanna & Kelly

Länge sen sist där så det va lite skoj med nya marker och miljöbyte.

Idag fick Fernando ett vanligt spår, och först va han lite väl taggad och klev över första apporten..Stanna och gick inte vidare förrän han kom in med den sen gick det både lugnare, säkrare & resterande pinnar in precis som det ska gå till för att få mig nöjd ;)  Han fick även att spåret korsa två vägar och han klarade det finimang (idag)   

Kelly och Texas spårade lika bra dom!


  


 Efter fick dom busa och rusa i omgångar och leka med varann. Först Texas & Fernando, sen Fernando & Kelly & sen Texas & Kelly...Lika ska va lika   


         Däremot ställer jag mig frågande varför det är så kul att raca runt i dom lerigaste pölarna  

Men kul va det sa dom och blött och skitig vart det också, och lika uppskattat som han tyckte det va och bada i lera, lika ouppskattat  att gnuggas rent i badkaret     


 


Sen va det Texas och Kellys tur
 

       


Men det va inte bara min..Collien som brukar va lite finare om tassarna än alla andra raser. Men inte Texas han vada runt i leran han han med & hamna under trägårdslangen ;)...


Var sen med Tessan till hennes hus som ska säljas och mötte upp en mäklare...därefter åkte vi och käka mc donalds och avnjöt den medans killarna fick rusa tillsammans igen!

Så nu blir det inte mycket mer av denna dag..väntar redan på sängen för jag blir väldans trött av denna tidsomställning...Så mörkt redan tidig eftermiddag...


Promenad från gårdagen lite efter 4....


 


och en halvtimma senare...bäckasvart! 


 


Här kommer även lite bilder från gårdagen Kumla bk besök...

Träffa på Lilla Varga, En Husky på 10 veckor...och hur sööt kan man va??   


       


Fiori tyckten den också va söt...


   


Och även så Manny också en valpis men som börjat växa i konstymen ;)


   


Texas & Fiori



Men nu för att hålla mig vaken ska jag ta en repris på gårdagen...Kladdkaka grädde & Annanas  och en liten kopp kaffe så kanske man kan hålla sig vaken till åtta    


Ha en bra kväll // Jeanette & Fernando

 
 
Dvärghundspossen

Dvärghundspossen

1 november 2011 22:01

Vilka sötnosar! Jag tycker det är så gulligt också att rasen förkortas GOS!

http://dpossen.blogspot.com

 
bibbi

bibbi

1 november 2011 22:21

vilken fin bild du har överst i bloggen :D vad roligt att han spårade bra :) uj vilken skitgris han är hihihi
vilka sötnosar ni träffade på kumla bk...avis ;)
ja nu är det mörkt tidit på dygnet..suck...
sköt om dig så får i ta å ses när jag är frisk igen. kram i från oss

http://www.ozzysteam.wordpress.com

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

2 november 2011 07:00

Tack :) och ja det va kul...nu börjar han komma tbx i spåret ;) Vi sänder massa krya på kramar och ses snart <3

http://gosfernando.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards