Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Fernando flyttar in!

Av Jeanette - 1 december 2010 03:52

          

Fernando kom till mig med mycket blandade känslor! Igentligen borde det inte vara så här! Min Valter borde fortfarande va vid min sida, många många år till!

Men ödet ville nått annat! Så nu lever Valter vidare i  mitt hjärta   Men jag har en "ny" underbar mysig herre vid min sida! Så med tiden kommer han med all säkerhet få precis lika stor plats där som min älskade saknade Valter!

Får ge det lite tid bara att lära känna varandra...

Fernado..."Länge, länge lever kärleken, min bästa vän Fernando"!


Saknaden efter Valter vart för stor! Så i Lördags bar det av till Gnesta på utställning för vår första "blindate" med Fernado och en helt ny ras. Gos dÁtura Catalá! Har kollat in rasen även under Valters tid och tänkt ska jag ha en andra hund nångång, så ska det bli en sån...En minis "Briard"...Nu får det väll bli en  Briard som andra hund nångång! För det sa klick när jag möttes av en riktig myskorv! Så där och då började vår resa framåt!

Mot nya äventyr och erfarenheter!


Känns bra med en vovve igen! Men va tycker då Fernando???!!! Första dagarna har han sovit och sovit och tittar på mig ungnefär som: Hurru du tanten...Nu har jag hållit dig sällskap tillräckligt. Så är det inte dax att du tar och kör hem mig, där jag hör hemma? Men efter som "tanten" hans nya matte inte fattar nått får jag väll sova. Se om jag vaknar upp och allt bara är en dröm  ! Ute är han en dröm för mig...Går fantastigt bra i koppel och upptäcker nya saker med försiktighet och med stor portion nyfikenhet och mod! Känns riktigt bra så här långt!


I förgår och igår har han även bekantat sig med Texas! Min dotters Collie...och då fick jag även se att det fins energi i pojken! Just nu tror jag faktist han håller på att invagga mig i "falsk marknadsföring", en så kallade "Smekmånad"  

Men jag väntar med spänning!


Texas och Fernando snöbusar vid Eriksson

  Snöbusar under "fötterra"

  Texas djup dyker snön


(Tyvärr så har jag inte riktigt fattat mig på min nya kamera! Så med fel inställning går det inte att ladda upp dom varken här eller på hemsidan   Iritterande!

Men hålla tillgodo med länken till facebook...)

http://www.facebook.com/album.php?aid=2066003&id=1422655325


Ha det så jättebra! Hoppas vi hörs och syns igen // Jeanette & Fernando



 
 
Lisa

Lisa

1 december 2010 08:08

En härlig kille har du fått. Min favvo-pojke! Och ja jag tror nog han visar sin bästa sida just nu och att du sen får lite mer Gos så att säga ;)
En underbar ras som jag alltid kommer ha en eller två av.

Ha det gott
Kram Lisa, Qvittra & Shakiro

http://www.mountainvalley-dogs.se

 
bibbi

bibbi

1 december 2010 11:42

hej svejs! det är ju så att våra älskade vänner som inte finns med oss längre kommer alltid att finnas i våra hjärtan.
det ska bli spännande att följa lilla fernando å se vad han heter på för saker :) kram på dig

http://www.nogg.se/lillaozzy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards