Hunden o Jag

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Jeanette - 8 december 2010 06:40

Hoppas ni sovit gott, det har jag gjort! Idag tänkte jag ta över tangentbordet och berätta om mina upptåg och äventyr...För här har det hänt massa saker!

I måndags var vi till "Luddis"...En kul kille på ca en meter hög och snacka om att han har roliga leksaker...Vill ha vill ha vill ha   ...

och med lite charm i blicken och en lite god övertalningsförmåga så lyckades jag tillslut få mig en...så lättlurade   ! 

Igår så gjorde matte mig finare än vad jag redan är! Borsta, kamma, smörjde tassar och klippte håret runt och under tassarna. Inte för att det fanns nått större behov, bara för träning saken skull...Kändes ju helt onödigt! Var väll inget att träna! Det där kunde jag ju, lätt som en plätt... men det kunde ju inte hon veta. Nån har viskat i hennes öra att man inte kan hantera mina tassar!

LUUURAD   !


Efter det var det dax för morgon promenaden och där träffa vi på Kuliga killen Viggo igen. Så vi fick busa runt, medans våra människor gick och tala. Om vad har jag ingen aning om???  På vägen hem träffa vi även på en annan liten kille som vi hälsade på! Den killen är tydligen min granne! Vem vet kanske tar tillflykten dit i framtiden för omväxlingen skull...Eller om jag ska bli en stanna hemma hund?

Vi får se...


Efter det var jag "gör" trött och matte passade på att lämna mig ensam en liten liten stund. "Ensanhetsträning" kalla hon det...Gjorde inte ett dugg för jag var trött och sooooov   


Sen kom Lilla Luddis och hälsa på mig...."åh Vovve" kallar han mig!


Även här dök det ju upp en hel del kul nya saker...

Snälla, snälla... 

Och YEEEES!  Jag vann...

Sen en liten prommis och som hos mig, finns tydligen en av knapp på den här killen också...efter 5 min sov han sött...

 På Kvällen bar det i väg till Askersund med Texas,Tessan, Bibbi och Atom med matte Mia för öppenträning i ett ridhus!

Det va inte bara skoj, det va gott må ni tro...Ja SMASKIGT va bara förnamnet! Ett helt golv fullt med dellikates mat!

Så blodpudding + Korv eller Hästbajs! JA,Då vann ju Hästbajs med Hästlängder! Mums...Tyvärr lyckades jag inte övertala matte denna gång! Lite äckligt att ha i fickan sa hon! Hm... människa vet inte vad hon talar om!??


Nä, nu är det dax för morron rundan...Så ha en bra dag därute!

// Nospussar Fernado

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards