Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Med lite eftertanke...

Av Jeanette - 14 februari 2012 06:12



Godmorron!


Med lite närmare eftertanke & lite annan synvinkel över inlägget i går så va nog liiite hård mot mig själv 


Måste lära mig se det som faktist funkar och det finns MYCKET och glädjas åt dom bitarna och inte bara fokusera på det som inte funkar..utan ta till sig jobba på dom och göra om o göra rätt!



Sänka kraven...När Fernando & jag tränar själva så tillåter jag både han & mig göra fel...

Men så fort vi är med andra så ska både han å jag va helt felfria och absolut inte sticka ut åt nått håll...

Bara vara helt korrekta...Men HALLÅ!!! Vakna Jeanette!

Inte konstigt man känner sig misslyckad med dom kraven!

För vad är korrekt...???!!!


NEJ...Måste verkligen jobba på det!


och vi startade redan igår med träning på  Kumla BK
Först ville jag inte ens åka men tog av mig "Offer rocken" och åkte iväg! 
Riktigt bra diskutioner under fika pauserna och sen gjorde vi en typ av "Lek" istället för träning..

Eller jo det va träning men nog mer för mig!



Vi hade tänkt testa Rally bara för att brya & testa nått helt annat...

Men vi fick improvosera då vi ej fann skyltarna! 


Ewa diregerade oss runt och vi skulle utföra det..

En nyttigt lek för mig!

Sen gjode vi ombytta roller...



Känndes mycket bättre sen & avslutade sen med en promenad  & han fick ett litet kort frisläpp!
Så förökte tänka lite annorlunda...





Så inget race bara lugnt och fin promenad och så fort han ökade gav jag komandot "Här" så jag hade kvar kontrollen!



Men släppte igen osv...Jätteduktig!



Tänkte nu:

"Kort & bra kontrollerat frisläpp"...

(fick leta i huvudet för att hitta den formuleringen)

Men tanken  fick mig att känna om jag gör så här så kommer han kanske kunna va lös längre stunder nån dag)..och att jag mer vågar låta han även släppa på sina lurviga




Istället för:

"Kort tråkigt frisläpp, Stackars hund som aldrig få springa lös...bara gå här å lulla med mig"

( En tanke som får mig att, bli både ledsen, känna mig maktlös, och som dålig hundägare mm mm) 


Nej!


Fram med Possetivt tänkande 

  


Med det önskar vi Alla en Toppen


 


 Alla  Hjärtans Dag 












 
 
Annika

Annika

14 februari 2012 07:19

Ja du ser! Rätt tänkt!! Precis så ska det vara, små, små steg. Sluta när det går som bästa, tänj inte gränserna förrän DU känner att det verkligen funkar och att ni lyckas! <3

http://www.amchis.se

 
Renée och Minna

Renée och Minna

14 februari 2012 08:30

Se där ja! Nu låter det som det borde. Men du ska veta att du inte är ensam om problemet heller, tror vi är många som får lite mer krav på oss när vi tränar med andra! ;)

Ha en trevlig alla hjärtans dag!

http://aussienminna.blogspot.com

 
Anna Maria o Aisha

Anna Maria o Aisha

14 februari 2012 15:41

Hej, tassade in här igen för at kolla om du testat antiskallhasband mot jakt. När jag skummede igenom inläggen fick jag intrycket att du ännu inte har det.
Däremot såg jag länken till F. Steens råd när hunden jagar. Punkt 1 där verkar ju rasande kul. Tror jag ska testa det snart =) Kan ju knappast bli värre (eller, jo - det kan det)

En stor valentinhälsning till Fernando!!

http://briardaisha.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

14 februari 2012 19:09

Kikar in med en värmande Alla Hjärtans kvälls kram!♥
/Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

15 februari 2012 07:14

Så kul ni komenterar allisammans :) Kram på er och till Anna Maria / Aisha så svarade jag er på er sida...men säger det igen Tack för titten & Lycka till med Jakt träningen ska bli spännade o följa er :)

http://gosfernando.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards