Hunden o Jag

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Jeanette - 1 februari 2012 06:14

 

Bli din hund JAKTLEDARE!




Punkt 1)


Fredrik.Sten bloggar om Se "Vilt" innan hunden gör det...och "jaga" själv efter!







Godmorron!



När jag läst F.S blogg inlägg va jag bara tvungen att Testa direkt!


Så igår kväll tog vi en runda i Karslundskogen 

När han bara gick där tvär nitta jag, börja lystra och vädra med med "min" nos...

Sen löpte jag amok rakt upp i skogen!

Tvärstanna vädra igen och lyssna..vände och fortsatte som inget hade hänt!


OCH VILKEN GREJ!!!

Så jakt benägen eller ej...

Ni måste verkligen testa!

Synen va obetalbar...Han efter, svärstanna och satt TOTALT uppslukad av vad jag pyssla med...

Han andades knappt!

och va mäkta fokuserad imponerad av mattes framfart


 



Efter det tog vi ett par micropass på ÖBK då jag va där för möte...En snabbis före & En snabbis efter!


Och kan säga att det va inte bara han som vart imponerad...

Matte var Jätte impad av "jag vill jag vill" Jag kan jag kan attityden och

Ingångarna som verkligen börjar sitta!!!



   



På förmiddan var det tänkt skogen...

Men ändrade planer och jag testa på ett  "latmanspår" gärdespår (äng) som bara fick ligga 5 min

tror aldrig jag testat så kort liggtid förut men det va inga problem

Gärdet va korsat med både hare hund människo spår men han gick på mattes


     





Duktiga lilla filur 

 

Jo och som sagt, va ju också på klubb möte i går, så nu är jag tilldelad datum då jag ska figga  Mh/Mt



31 Mars MH (här kommer det bli datum ändring)

21April MT (BOXER)
12 Maj MH (Ädel Terrier)

18 Aug MH (Boxer)

22 September

7 Oktober

SPÄNNADE



Nu insupa lite mer Kaffe & sen är det Kumla BK som gäller!

Sen måste jag ta tag i mitt hem!

Men mitt magbrock har sgt ifrån och vill inte släppa,  så jag har fått prioriterat.

och hur svårt kan det bli...

Hundräning/promendare eller städning??   



Men nu har
 vi nått gränsen att det inte längre är ett val utan ett måste  

Men som sagt vi börjar med kaffe & hundträning!  


Trevlig dag på er därute!


Jeanette & Fernando



Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards