Hunden o Jag

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Jeanette - 27 maj 2011 07:34


Gomorrgon i stugorna! Nu har vi slutat med pensilinet igen...och är nu i hoppets skede ;) Så i onsdags var vi på öppenträning på Öbk och det va jätte kul för både matte och hund att komma ut bland hundar & hundmänniskor!


Tyckte han skötte sig jättebra bland ca 10-15 hundar. Tala om lite i början att här är jag. Sen fick vi öva på hund möten och att hundar cirkulera runt medans vi var stilla...lite lång hals ibland men satt och låg kvar! Vi var sista att få röra på oss så lite utråkande pip kom det i slutet ; ) Störta utmaningen var nog mer Ozzy och alla goa dofter i gräset... Men jag tyckte han skötte sig jättebra för att inte vart ute så mycket i den store vide världen :)


Däremot i går var han trött...Men morgon startade med den vanliga långrundan och nu är han iallfall så pigg så han orkar träna lite! Så lite smått och gott på vägen blev den och ni kan tro jag var impad över den lile Filuren när han sitter kvar med en hoppande hare i sikte... :D Ett litet upplet vart det också! Det gick också bra men inte med samma fart som han kan ha. Men han sökte och han fann :D


Ozzy var också här en kortis men sen sov han hela dagen...helt slagen! Men vi hoppas att det var en bakfylla ;) 


Idag kommer det pengar...så idag ska det bli ett nytt koppel eftesom det tillhör delikatessen för den lille herren. Jag är så dum också, som serverar han den när jag lägger in han därbak i bilen...Så nu ska det bli åter ett nytt och jag SKA INTE lägga kopplet där bak nått mera...Bara en påpekelse till mig själv så där ;))




















 

 I väntan på ett litet uppletande…




Det va allt för idag // Ha det gott Jeanette & Fernando





Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards