Hunden o Jag

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Jeanette - 19 juli 2013 09:04

 

Hejsan kul ni tittar in fast inte uppdateringarna är lite sparsmakade... Fast när vi väl är här så blir det allafall en del bilder! Tur man tar lite annars hade man ju inte kommit ihåg vad vi pysslat med ;)


Sommarn är iallfall här.. och vilken sommar! Härlig och SÅ efter längtad!!! Så dom varmast dagarna har det blivit mycket bad och därimellan har det blivit en o annan skogsutflykt med spår och endag med svamplockning..om man nu kan kalla det för svamp plockningen med ca 20 kantareller på 4 timmar ;).. Ja ja hur som vart det en mysig skogsdag och vi tanka på må bra energierna!


     


Men sen fick jag syn på dessa.. då var det inte lika kul längre ;) vet faktist inte vad det är men min fantasi fick min puls att öka med tanke på vilken skog vi var i ... 

 


Torrt som snus var det så här är hela fångsten :D


Men Pajzarn va kände sig stolt o nöjd ändå ...

   

Träffat barnbarna Wilmer och Ludde har vi oxå gjort och då va lille Pjazaren med och plocka blåbär...Sen på kvällen fick vi med den store hem på nattligt besök :)


   


Ensamhetstränat ett par lite längre pass har vi gjort , 2 timmar och han märkte varken jag gick eller kom... Så vet inte om man kan räkna det så prova en kortare stund ensamhetstäning då han va vaken när jag gick.

Elli råka komma förbi och hade ringt på dörren men här inne var det tyst som i graven här och han sov även då när jag kom :) 


 

(kul att du kom hem) ;)


 

Sen lär vi oss lite vardags hyfs...Bla nått som han är duktig på är kontakt

 

Anskrämliga människoben men fin kontakt :)


 

 

och här är han duktig o Sitter, stannar o ger kontakt och då blir det varsegod :)


Lätt kille att lära men nån acction är det inte... En liten luffsare :)...


Lite hundbus och socialträning har det blivit och några grr träff på eriksson bland Fernandos gamla polare vart han accepterad o väl motagen.. Jättekul och spännade och dom stora är lite läskiga till en början men sen så kom han igång med dom med...


 


En bus o kväll med Teo & Elli...


 



                   

 

Sen några stranddagar ...

 


   

 

Du ludde.. Kan du inte tala ;)

 

Lite godis let och igår fick han sitt andra spår.. har filmat men den får jag ladda upp senare...

Och i spåret stressar vi inte heller :) Nogrann kille som jobbar på i lugnan ro... Han är nog här för att visa matte att man tar sig fram här i livet utan stress :)


     


Men nu så ger vi oss här för idag... Men Kompiz Pajaz och jag önskar er en toppendag :)


   


Kramizar från oss



Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards