Hunden o Jag

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Jeanette - 8 juli 2013 07:13

 

Halloj nu är vi här igen och livet med Pajzaren känns mer än fantastiskt   Miljö träningen fortsätter i små doser och han är verkligen en härlig hund att ha att göra och ha med sig! Finner sig i allt, tar allt för vad det är inget konstigt att höja på ögonbrynen för o är han trött så sover han, är han på bus humör busar han, och störs inte av mycket runt omkring...Så Jag är verkligen jätte NÖJD! Jag är så lycklig att just han kom till mig!

Känns verkligen helrätt :)... Saknaden efter Fernando är inte alls lika svår längre & så här i efterhand känns det som jag gjorde rätt i att vänta så här länge som det vart! Lite självvalt och lite slump... Kollade runt på en ny ras Beardded collie.. men väl hemma kände jag mig inte så där nykär som man ska göra när man bestämt sig för en valp även om allt stämmde så va inte rätta känslan med! Collade då på ett par Gos & mitt hjärta var med... däremot kändes det inte helt hemma med just dom Gossarna! Men sen skulle det bli en kombinaton mitt hjärta & själ va helt med på.. Men då gick tiken tom!...


Här börja man ju undra vad i hela!!!... Men nu börjar jag förstå...

Fanns nog andra planer uppifrån och där kom nog mitt lilla Troll Pajaz :)

Känns som han förstår allt och vart med om det mesta som händer här hemma redan. Så lättlärd och så lättsam.. och Så Underbar!!!.. Och han är VERKLIGEN MIN :)   


   


Förra veckan va vi till Kumlaskönt en kväll...

Va väll inget direkt i min smak men vi hade mysigt ändå Jag & Pajaz 



Sen mellan miljöerna har vi bekantat oss med våra närmaste miljöer så som Eriksson...

Både Själva och igår fick vi träffa delar av bus gänget... Sally & Stella, ett litet bus med Sally vart det också.. kul tjej det där sa han :)


             


Pajzar´n hjälper husse att hålla reda på sally :)


   

Miljöträning på en liten marken som visade sig va en liten men väldig populä marken.. Lerbäck! Mycket folk och fä och kolla på.. och kalvarna va lika nyfikna på Pajaz som han på dom <3


     


Matsäcken va med så lite bus på stället...

          


och lite glass...

 


 


Men sen blir en valpis trött så då vart det en tupplur innan hemfärd...

Så härligt med en kille som kan koppla av vart som


   

Sen kom ju sommaren och det vart badväder så igår vart det Tisarbaden tillsammans med Lena & Su..också där så behaglig. Bada lekte med oss lekte själv och vila ut när han vart trött.. sen igång igen och samma ritual igen..bada leka äte skita sova :) Härlig dag.. så om solen vill sig lite starkare blire det en repris igen


                         


Sen hemma kan det även också bli lite bus kul.. och vill inte tanten så kan man roa sig själv kungligt som den lille Prins han är


       


Eller så kan man bara ha det mysigt och skönt...


     


Har vi inga problem då?! Jodå men inga nämnvärda... Lite seg i att gå i koppel ibland..och krokodil tänderna...

Men nu börjar jag läka ihop och han börjar förstå att man inte använder sig av min underarm som en kamptrasa ;). Sen kloklippningen går men är inte optimal för lite bong är det...Men det är det lilla det , så kan klart lugnt och med handen på hjärtat säga det är det lättaste valp jag någonsin haft ... Så är han en BRIARD !!??  Tom med Min collie Ida va nog ett snäpp värre  Kommer säkert få äta upp detta utalande senare .. men det får jag ta.. Här är NU  

Hur som så är han min Pajaz och Världens bästa Pajaz " Odderue Mr Svinto"...Och han är MIN   



Mycket skrävell vart det men det bjur vi på    Kram på er Jeanette & Pajaz



Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards