Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Fernando fortsätter att briljera! Som den stjärna han var och är <3

Av Jeanette - 31 december 2012 09:03

        

 

Årets Lydnads GOS 2012

 

Heslaby Fernando

 


Han vart inte gammal min älskade gossebarn...2,5 och inte ens 2 år hos mig

Men han hann göra ett stort avtryck i mitt hjärta och ge mig massor på den korta tiden & förutom det så fortsätter han att göra sina avtryck även efter sin bortgång. Han har nu gjort ett avtryck i "Gos världen" med att ta hem titlen som

"Årets lydnads Gos 2012"

 

Så otroligt stolt är vad jag är! Han bevisade inte bara vad han gick för, utan han bevisade även för mig  att jag klarade av mer än jag någonsin vågat drömma om... Vemodigt, ja visst och saknad att han inte finns här men så Otroligt tacksam för den lilla tiden vi fick och över er alla som vart med oss och stöttat oss på resans gång och gjorde detta möjligt och sist men inte minst 

Ett Stort Tack & Grattis också till er som vart inblandade i Fernando och Kennel Heslaby som tagit fram denna stjärna!

 

Året som gått har vart tuft i sjukdom och sorg... Men jag tänker inte förglömma alla tillfällen som va obeskrivligt Fantastiska

Dom gånger han fick mig att gråta floder av av lycka, rysa av glädje & gapskratta åt hans härliga galna upptåg

 



Här är ett av dom... Vår första lydnadstävling

Oj vad jag Skattat gott åt detta slut

 

Och det var så här han igentligen var, fullproppad med kärlek, energi & glädje och vardagliga upptåg ...Ja herre vilka äventyr han drog med en på ibland.. ko vallning mm mm..ja listan kan göras hur lång som helst...

Kanske inte skatta så högt alla gånger just i minutens hetta, men väl hemma har han fått mig att kikna av skratt

Han lämnade heller ingen åt slumpen..tror han berörde alla som kom i hans väg

 

Så vad döljde du Fernando...? Vem hade kunnat anat att det skulle sluta så här?!

Vilken kämpe...och det är presic så jag tänker minnas han...

 

Bästa lilla Filur

fullspäckad med Kärlek glädje energi

 

Det sägs att "Det är dom finaste själarna vår herre hämtar hem först..."

 

För mig har dom orden fått en verklig innebörd...

Finaste Änglabarnen Valter & Fernando 

  

 

Men jag känner faktist inte bara sorg.. Jag känner stor tacksamhet för dessa två herrar både före & efter & för alla ni vänner nya som gamla som vart med oss på vår resa i glädje och sorg, i med och motgångar... TACK


 

.. Och på ödets väg, så ger det ena det andra dom här två sista har hjälpt mig bana vägen fram till djurens magiska inre värd i "djurkommunikation"!

Efter allt som hänt så hoppa jag på en kurs med och är nu diplomerad djukommunikatör

Jättekul och jättespännade!!!

Så Tack även Ulrika Nyqvist för en underbar kurs , samt vägledning och respons!.. och sist men inte minst samtalen du gjort åt mig ..TACK

 

 

 

Vilken grej och vilken resa!!! Vilken respons från här och där.. Helt magiskt!!!

Står fortfarande själv undrande hur det kan fungera?! 

Men jag kommer säker aldrig få svar, så tar imot och känner en oerhörd stor tacksamhet  och ödmjukhet även inför detta!

Helt fantastiskt!

 

Samtalen är under tysnadsplikt, men här är en som är ute av ägaren själv som ni kan få ta del av...

och med så fina ord, Sånt värmer i hjärteroten  

 

"Hundpratare har jag kontaktat till Viggo.Det är första gången i mitt liv som jag gör det. Jag ställde skriftliga frågor o hon tog kontakt med honom genom ett fotografi. Låter det flum flum.... men jag tycker hon var jätteDuktig!!! Helt otrolig faktiskt!!"

 

 http://dreamwishesblogg.blogspot.se/2012/12/hundpratare.html

 

Ödet har även badat vägen till min nya Kompiz

En underbar lite katt som med sitt sätt att vara bara är SÅ underbar

Så jag kattägare??? Ja mot alla odds så är han här den lille Kompizen trots min kattallergi

...Helt magiskt det oxå för jag känner inte av han ett dugg

 

 

 

Så visst mycket sjukdom & sorg under året, men 2012 har även bjudit på massor med glädje och magiska under...Och det är dom jag tänker försöka minnas!

Så med det tänker jag lämna all sorg och elände bakom mig

och nu se in i ett nytt år med tacksamhet & nyfikenhet

Så Massor av Kärlek glädje & posetivitet ,styrka, kraft och ljus till både er alla och mig själv och  ett nytt givande år 2013

 

Och till sist men inte minst ännu ett stort tack till alla er läsare, nära kära, släkt & vänner & bekanta och alla som följt oss, vart med oss i glädje och sorg & tröst och puschning.. Ingen nämnd ingen glömd

Ni har alla vart unika & underbara på ert sätt

 

Kram & Gott Nytt år på er

 

 

 

 

Jeanette & Kompiz

 

 

 

 




 
 
Ingen bild

Giqa

31 december 2012 15:42

Fina Ord, och jag hoppas att detta året kommer att ha med sig mycket glädje för dig.
Kram och Gott nytt år från oss

 
Victoria

Victoria

1 februari 2013 17:44

Vad duktig!

http://hundtassarna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards