Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Fernando samtalar från andra sidan

Av Jeanette - 12 december 2012 17:27

 

Saknar saknar saknar...Finner inga ord! Gör så förbaskat ont

Sista tiden har vart extra jobbig och det är som om verkligheten har landat att du kommer verkligen inte tillbaka..eller är det som du säger...gör du det...?

 

Känns oxå som man inte heller bara förlorat dig utan med dig förlora man så mycket annat också...Det gör det såklart ännu svårare, i en svår tid...

Men men, sånt är livet & som du säger det löser sig nog...

Märker inte av dig på samma sätt som förr... allafall inte lika tydligt!

Nu finns du bara i mina tankar & nattliga drömmar...

Jag gick ju en kurs för att samtala med dig/er

Det har vart en spännade tid men det tog en tid innan jag vågade mig på att tala med just dig. Det var ett underbart, men starkt samtal jag fick av dig, så som du säger till Ulrika så vart det lite jobbigt känslomässigt...

Men jag lovar, jag kommer åter för att tala med dig igen...

 

 

  


Samtalet mellan mig & Fernando


30/10-2012


Hej Fernando, det är matte får jag tala med dig?

-(ser han studsa,hoppa slickar mig i ansiktet)

Oj så jag väntat..jag älskar dig matte (jag börjar gråta floder)

-Du ska inte va ledsen, jag är hos dig. Jag skulle aldrig lämna dig!

Du är min bästa människa..men jag har det bra nu!

Jag känner mig lycklig lugn & trygg

(ser han ligger bredvid mig med huvudet på mitt bröst)

Jag kommer till dig igen endag..jag lovar.

Vi kommer ses igen men det kommer dröja...behöver läka för jag var väldigt sjuk!


Vad hade du för sjukdom?

-Precis det du tror..jag va så trött så trött, men tänk inte på det nu matte.

Nu mår jag bra o vi kommer att ses igen!

(ser han gör konster & lekinviter)

Jag är här och hjälper dig...vi är många här! Vi älskar dig och det va ingen som förstod oss som du. Du är speciell men i bland skulle du behöva se lättare på livet (ser han rullar sig)

Var som jag glad & lycklig vi är här och stöttar dig


Är du inte någe ledsen Fernando att du inte finns här hos mig längre

-Nej jag är frisk nu o hos dig är jag iallfall, det ända som gör mig ledsen är att jag vill du ska va glad. Men jag är glad att du skaffat katten. Han kommer hjälpa dig framåt (pussar mig i ögat & öronen) Så snälla matte var inte ledsen.. Jag är här! Gråt ut & kom igen!


Du är så fin & klok Fernando

-Ja jag vet, jag är din ledsagare

Har du nått du kan råda mig fernando

-Ja ut & lev och gör roliga saker, du har så mycket att ge tala med djuren och gå nån healing kurs.

Allt kommer att lösa sig..tro mig!


(här kommer det lite saker jag inte vill & kan lämna ut... men som har blivit besannade)


-Så försök tala mer med djuren..dom behöver dig och du kommer att växa..men nu vill jag gå och leka


Tack finaste du för ett sånt fint samtal och du ska få gå och leka, bara en sak till Fernando...ok?

-Ja vadå?

Kommer du tillbaks till mig som hund?

-Ja som hund & du kommer veta när det är jag. Har sagt det förut och säger det igen. Jag kommer pussa dig på ditt vänsta öga...men som sagt det kommer dröja. Jag är inte klar här , men jag säger till


Tack mitt finaste gossebarn...All ljus & kärlek till dig och jag är klar så gå och lek nu

-Ja och gå och lek du med, ta fram fantasin i dig

(han pussa mig på mitt vänsta öga & försvinner)



Sen fick han även ett samtal med Ulrika


"Hej, nu har jag äntligen pratat med Fernando, o han kändes verkligen som sitt gamla, lyckliga jag!
Ett härligt samtal <3"


5/12-12


Hej Fernando, min vän! Jag vet att du är på Andra sidan nu, får jag prata med dig igen? Åh ja, det får du så gärna, dig känner jag! Vet du, jag är så lycklig, jag riktigt sprudlar av liv o glädje, hälsa matte det! Jag mår verkligen bra, nu är jag som mitt gamla jag igen! Men jag saknar matte förstås, så är det, men jag tror det är jobbigare för henne att sakna mig. Jag har sett hennes tårar många gånger, jag har suttit bredvid henne – tror du hon märkt mig?


Ja Fernando, matte har märkt att du varit hos henne o hälsat på. Har du slutat med det nu?


Nej, jag har bara hälsat på mindre, jag hade lite svårt att riktigt lämna matte direkt, för mattes skull, hon behövde tröst, hon var så ledsen. Men jag var tvungen att gå över på Andra sidan, hitta min plats där. Jag är på plats sen ett tag, o här är paradiset! Jag vet att jag är död, det har jag vetat hela tiden.


Hälsar du på matte något nu? Jag tänkte att matte också skulle få vänja sig utan mig, men jag kommer nog o hälsar på igen. Jag har fullt upp här, jag springer o springer o springer! Det är så roligt, jag mår så bra, o jag har många, många hundkompisar! Här finns inga regler o krav, inga koppel o inget ont. Det är alltid fint väder o jag kan springa så mycket jag vill! Jag mådde så dåligt under en längre tid, matte kämpade för mitt liv, men det var inte meningen att jag skulle få ett längre liv än så, jag kommer nog tillbaka som en annan hund en gång skulle jag tro, då ska jag leva på jorden länge!


Det låter härligt som du har det, Fernando, då mår du bra nu då? Jajamän, nu mår jag som innan jag blev sjuk, nu är jag en buspojke igen! När jag var dålig kände jag mig liksom gammal. Nu är jag mitt rätta jag!


Matte har några saker hon vill säga till dig, är det ok, Fernando? Ja självklart, men hon kan förstås prata med mig själv också, men hon kanske inte är mogen för det ännu, hon kanske inte vågar för alla känslor?


(jag har talat med han, och som han säger vart det väldigt känslomässigt jobbigt så det är ett tag sen nu)


Så kan det vara, Fernando. Matte vill säga att hon saknar dig o är ledsen över att du är död, o hon kallar dig sitt vackraste gossebarn, förstår du? Ja ja! Jag förstår, jag vet allt det, men hon måste komma över sorgen, hon får skaffa en ny bushund tycker jag. Matte ska ha en flurig o busig hund! En som jag! Jag var så älskad, o vi tyckte så mycket om varandra, matte o jag, vi passade ihop. Jag levde ett bra liv innan jag blev sjuk, jag var en aktiv o busig hund, lyssnade inte alltid, men matte tyckte att jag var så rolig ändå!


Matte undrar om det är något särskilt du vill förmedla? Nej, jag tror inte det. Det blev rätt som det blev ändå, det fanns inget mer att göra för mig, min tid var kommen. Matte vet ju allt egentligen, vi har en nära kontakt,

men som sagt måste både hon o jag landa, sen kommer vi nog att ha mer kontakt tror jag. Vi glömmer aldrig varandra fast tiden tillsammans inte blev så lång. Men den var intensiv. Vi stod varandra nära.


Vill du prata något om hur det var när du gick över? Nej, inte mycket att orda om, det var lugnt o stilla. Det var dags tyvärr, gick inte att göra mer.


Vill du säga något mer om din stund på jorden? Nej jag tror inte det, matte vet allt. Jag är nöjd med mitt liv som det var innan jag blev sjuk, men jag vet att matte gjorde allt för att rädda mig, men jag kände före matte att det inte skulle gå. Och matte förstod.


Är det något mer du vill berätta nu? Nej, bara att jag har det så förbaskat bra, hälsa matte det – men det vet hon nog redan.


Känner du dig nöjd på att prata nu? (Han har börjat springa ifrån mig i ett glädjefnatt.) Japp, nöjd så, hej svejs!


Då tackar jag dig, Fina Fernando, o skickar massor med kärlek till dig!


  


Just idag känner jag mig bara jätteledsen...

men kan ändå inte låta bli att le mellan alla tårar av energin & kärleken du utstrålar..

Nu som då

Mitt vackraste gossebarn

Du är saknad!


 
 
Lena

Lena

21 december 2012 22:55

Kram♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingrid

15 januari 2013 17:40

Heh hej! Så det vad du som pratat med Viggo ana det men visste inte! Intressant e det helt klart!Skrattar gott åt slutet på din film på din fina hund!Så roligt han har!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards