Hunden o Jag

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Jeanette - 3 oktober 2012 05:40

 


Spring mitt Hjärta spring spring... Jag ska inte hindra dig mer...


Det gick inte att hålla dig kvar längre du gav upp & jag lika så...

Blev tvungen att Släppa dig lös, fri, frisk & lycklig....


Här känns nu bara smärtsamt tomt och helt offatbart...

VARFÖR VARFÖR VARFÖR???


Men ändå ett lugn... Nu mår du bra & jag tror du löper amok på Eriksson ängarna.

Kommer gå dit idag för att möta dig, kommer inte kunna se dig men hoppas på att få känna dig...


 


Min älskade vän!


  


Min Vackraste Fernando



Vi fick ändå ett sista samtal genom Ulrika...

 

Så vackert & så gränslöst sorgligt... men också en tröst

Så tacksam att du Ulrika att ställde upp med så kort varsel...

Du fattar inte hur mycket det bytder för oss <3




Ulrika skriver:

 "Hej nu har jag pratat med Fernando, och det var ett av det sorgligaste vackraste samtalen jag haft med ett djur <3 Som jag uppfattar honom är han redo. o han har full tillit till dig. Du har säkert tagit det ända rätta beslutet, men ett av de jobbigaste man kan ta. Han är en fantastisk hund, jag sörjer med dig"

 

2/10-12

Hej Fernando, min vän, får jag prata med dig igen? Ja det får du, men jag är inte lik mig själv längre, jag är en ledsen hund, jag vill inget mer. Matte är också ledsen, vi är överens, nu orkar vi inte längre. Jag känner mig gammal o trött, det är som att jag åldrats många år senaste tiden. Jag vet att jag är allvarligt sjuk, o vet du, jag är så trött. Jag vill inget alls längre, jag är inte sugen på mat o jag vill inte gå ut ens längre. När jag var frisk var jag som en virvelvind, jag var så glad o lycklig, busig var jag också, o nästan alltid glad. Jag o matte hade så härligt ihop, vi förstår varandra, vi lekte, busade, sprang o härjade. Matte hann inte med mig, jag var så snabb. Jag var som lyckligast när jag sprang jätte-jättefort o kände vinden i min päls. Då fanns inga bekymmer. Jag har varit en bekymmersfri hund fram till jag blev sjuk. Ibland blir det så här i livet, en del blir sjuka, jag har liksom accepterat det, även om jag hade velat vara frisk o vara med matte länge. Vi vet båda att det snart är slut. Matte kommer vara ledsen, matte är ledsen nu, jag vet det. Jag vill att hon köper en ny hund efter mig, en likadan, så kan de vara glada ihop, jag vill det, jag vill att matte är glad. Jag somnar snart.

 

Åh lille vän, du är så fin o så klok! Din matte har några saker hon vill säga till dig, är det ok, Fernando? Ja det får hon gärna, vi förstår varandra bra, vi har varit mycket o ofta glada ihop, vi har skrattat tillsammans. Vi är riktiga kompisar.

 

Matte undrar om du känner att det är dags för dig att gå vidare? Ja jag känner det, jag har ingen kropp att räkna med längre, jag blir bara sämre. Kroppen vill inte. Det är som det är, jag o matte har kämpat ihop, hon har gjort allt hon kan för mig, jag vet det, jag har full tillit till matte. Jag älskar henne.

 

Vad tänker o tycker du om det? Det är som det är, en naturlig del av livet. Jag fick det här livet, o det blev kort, men det har varit ett jättebra liv fram till jag blev sjuk. Jag har haft det bästa hemmet o den härligaste matten, min matte är oftast glad o livfull. Jag har levt kort men intensivt o jag har nästan alltid varit glad.

 

Matte vill säga att hon älskar dig o du är den finaste hund man kan tänka sig. Matte är tacksam över att du kom till henne o allt som ni ändå gått igenom tillsammans, förstår du, Fernando? Jag har alltid känt mig vacker o älskad, en riktig buskille, jag har aldrig tvivlat på mattes kärlek, vi hör ihop. Vi var menade att leva tillsammans.

 

Matte vill också säga förlåt för att hon drog ut på det hela så länge, förstår du det, Fernando? Ja men det är som det är, matte har verkligen försökt allt för att hjälpa mig, jag vet det. Jag är inte bitter, o har inget att förlåta. Jag älskar min matte o har full tillit till henne.

 

Om några timmar ska du o matte åka till veterinären, o du ska få sprutor så att du får hjälp att gå vidare till Andra sidan, där finns inga smärtor, där är du frisk o fri o har hundkompisar, det vet jag, förstår du, Fernando? Ja jag vet redan, jag o matte har en nära relation, jag väntar nu. Jag är lugn i det. Det känns bra att matte följer mig.

Hur känner du dig nu? Jag är så trött så trött förstår du.

 

Jag förstår, Fernando, o du väljer själv om du vill prata mer. Är det något du själv vill berätta? Nej, jag känner mig nöjd o tillfreds nu, jag är lugn. Jag vilar.

 

 

 

Tusen tack min min vän...Tusen tack   

 

Vila i frid tills Vi ses igen // Kram Matte

 

 





Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards