Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Slutgissat!!!!

Av Jeanette - 14 september 2012 05:53

 


Ja nu får det va slutgissat!....

Rinde Strömsholm och berättade histrien om Fernando och fick kontakt med en underbar människa.

Hon förstod att jag verkligen inte kunde godta en muskel inflamation...

Köper absolut att han har en.. men problemet har ju inte bara varat nån månad utan det är ju ganska viktigt att ta reda på hönan som orsakat ägget!


Är ju ganska stor behandlingsskillnad om det är en muskelinfalamation som ska tränas.. eller tex ett diskbrock (bara en gisning och ett exempel) som ska vårdas med total vila några veckor


Så nu är det fixat... Remissen är på väg till strömsholm! Känns som en skönt beslut!


Sen har jag genom diskution med goda vänner, även tagit beslutet att jag måste jag ta mig ut på egen hand och ta hand om mig själv för att inte bli helt galen

Även om han utryckligen sagt att han vill va nära och inte ensam...  


Men för att orka va en bra och lite gladare & lugnare vårdare måste jag även ut och tanka lite "må bra energier"... Sen får säkert han lite mer kvalitets vila som en god vänn sa... än att "ranta" efter mig,

 och i längden blir det bästa vården för honom...Även om det känns lite som man sviker


Men jag har försökt förklara för han och hoppas han förstår!


Så igår va jag med en vän och vi promenerade upp på staden och käka glass...

Försökte också ta tag i tanden som jag tappade häromdan!

Gick till soc & Tandläkaren... Fick svar om telefontid på soc och kunde inte då beställa tid!

Så inga framgångar men jag försökte iallfall ;)

Ska återuppta detta idag med att ringa soc idag..


Efteråt åkte jag och sola och lyckades faktist släppa allt för ett tag.


Till kvällen försökte vi ha en mys kväll..men han va väldigt pipig och orolig av sig... Försökte massera och lugna han men igår satt det lååångt inne men till slut så


Lilla plutten...     Men snart kommer vi få hjälp!!!!


Kram Jeanette & Fernando



   

 
 
Elin

Elin

15 september 2012 18:57

krya på! <3

http://www.fluffmonster.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards