Hunden o Jag

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Jeanette - 22 april 2012 06:41

 


Platsliggning: 10

Tandvisning: 9,5 (reser sig)

Linförighet: 8,5 (slarvigt sättande, pipper lite)

Läggande: 9,5 (ser inte vad det står från??)

Inkallning: 9 (Avslut, bra tempo)

Ställande: 6 (rör sig tre steg, vädrar nosar)

Apport: 7 (tuggar)

Hopp: 10

Helhet: 8,5

Summan av kardemumman 174p

& en 2:a plats av 6 tävlade


I fredags var det dax igen...

Mot Karlsborg Bk i sällskap av Monika och Twix som även dom kamma hem ett 1:a pris på 3:dje plats  


 
 

Så till synes så här långt borde man va mer än nöjd över den här tävlingen.

Men tyvärr skuggas den bara av ångest & oro inför fortsatt tävling & att bara vilja lägga ner   


Första platsliggning gick inte vägen! En hund sprang fram till min hund & min efter...

Nu gick allt bra trots allt..det va en lite rädd hund & jag är glad att Fernando läste av och svara inte alls fast han skrek och nafsade efter min av rädsla så Fernando stod bara och ducka och sen va det över...


Där & då bar bena mig knappt då vi fick lägga om...Dom studsade & hjärtat slog dubbel volter Fernando låg då jättelugnt så han va inte alls lika påverkad som matte sin & när dom två jättehemska minutrarna va över var jag mycket tacksam för att vi hade start nr 5 ..

Hade hunnit lugnat mig ngt men hörde att min röst va darrig när vi körde, men det gick ju bra ändå och är väldans glad över att vi lyckades ta oss igen momentena efter detta!

Så ingen va lyckligare än jag att det gick så BRA... Jo Monika så klart   


Där & då kändes allt som det skulle Lyckorus glädje...Alla känslorna på en å sama gång!

Men sen kom det..

Tankarna TÄNK OM det hade vart en aggresiv hund mm mm

Bilder som spelas upp att min hund blir slarv sylta av nån mm, för jag vet att Fernando inte den som skulle ta skit, så hade det varit en som ville mäta sig.. så hade han nog tagit matchen.

Så det va ju bara tur i oturen att det var en hund av vekare slaget, som han kände/såg att han inte behövde gå in i strid med!


Nej så nu känner jag mig enbart jätte jätte ledsen för att känner som jag gör...

Känns som att spela tysk rollet med min hund..

Så som det känns nu fryser tävlingen 1:a Maj inne...

Åker och hejjar på Monika och kör eventuellt programet, men kommer avstå platsen!

Just nu är för rädd för att fixa den!

Så en Lp 1 lär nog få vänta på sig....








Jeanette & Fernando  




 










Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards