Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Vuxen poäng...träning...Bildbomb

Av Jeanette - 28 februari 2012 05:14




Igår va jag lite duktig...först va jag på möte på soc med min nya soc sekriterare...

Va inte så mycket att orda om men en gest och bra att veta vem man har att göra med :)


Men i väntan på den va vi lite tidiga på plats så då körde vi lite platsliggning på Kumla torg!

Måste ju träna nu om vi ska tävla..och det är min trygghet som i första hand måste tränas inför det här momentet..För han ligger där han ligger  


Det blir ett debut moment för mig då jag bara tävlat en gång och det va med Valter och då avstod vi platsen!


Men övning ger färdighet och jag hoppas att jag kan uppnå tryggheten i mig själv...för hua vilket läskigt moment    


   







Efter det vart det träning & platsliggning på klubben... Brukar lägga han i änden men i går fick han ligga imellan och det gick bra! Belönar ännu men kände att jag våga lämnade han halva sträckan ett par grr och han ligger!

Det va även en annan som reste sig men han titta men ligger...så mer träning och MER trygghet åt matte så blir det bra det här!



Många på klubben i går också..och vi tränade på och tyckte han va riktigt bra trotts så mycket!

Det va väll en liten miss under apporteringen då jag slänger apporten vid sidan av en Briard Tjej som han suktade efter...


Jag tvekande... kommer han ta apporten eller bruden?..men lysnade inte på min känsla...

Han sprang rakt ut till apporten halva sträckan för att göra en 90 graders fram till bruden och rumla om med henne! Hon va så vacker så jag kunde motstå mina lustar...

Inkallningen va lika me noll men då röt jag i STANNA och han tvärstanna..Så det har tagit sig med det kommandot iallafall..Kanon duktigt får jag lov att säga!


Kändes jättebra igår även fast han är inte mycket för leksakerna när det är mycket runt honom..men jag har börjat strunta i det och det får väll bli godis då..kanske släpper det med tiden!


Hade allfall så bra känsla & kände han va med mig så han fick en löspromenad i skogen sen  

Jätteduktig där med trots spännade grävmaskiner och massa gubbar i skogen, men han va runt matte sin 


Sen samla jag vuxen poäng genom att kontakta vårdcentralen för mitt onda bråck i magen...

Känner det går inte ha det så har..efter endast en dag med barnbarnet och det bara moler!

Vill inte försvinna efter dagarna på Lidl då jag inte våga säga ifrån att det va för tung!

Så nej nu får jag ta tag i den biten... Även om det kanske kommer bli en operation till så är det nog det bästa än att ha det så här!


Hade allafall en underbar söndagsmorron tillsammans med grabbarna i tripphult!

Lössläppta båda två i 1,5 timma och Fernando va så duktig så...inte en tanke på att dra!


Han rumla runt där upp och ner för "bergen" över stock å sten med sin boll...

En riktigt härlig morgon med bäsra grabbarna  


Bildbomben får tala för sig själv... 



                                                     


På eftermiddan vart det promenad och hocky spel i området och till kvällen Pizza med Svärdottern för att fira att

pappan i huset (Sonen) tog 7.1 mil på Wasan i öppet spår

FANTASTIKT...OTROLIGT IMPONERANDE att komma så låångt på bra ren gärn vilja...


GRATTIS!!!


     




Idag blir det som sagt vårdcentralen...Sen mer träning på klubben och idag ska bla apporteras


 




   






 
 
Susann

Susann

29 februari 2012 16:33

Vilka härliga bilder:) Ni har ju vår ju:):) Här har vi massor av snö kvar... Kram på dig!

http://www.marcusgarden.se

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

1 mars 2012 09:48

Ja här är jätte vårigt :D ...Så härligt, så vill ni ha en försmak får ni komma å hälsa på oss ;)

http://gosfernando.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards