Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Bildligt ditt å datt

Av Jeanette - 24 februari 2012 05:29

 


God morron!!!



I tidsdags fick vi ett trevligt återseende med Annika & hennes nytillskott Betty 11 mån



En söt näpen tjej & Fernando va inte svår flörtad..han tyckte detsamma ;)


Vi tog vägen till Kumla bk där jag tränade micropass med kontakt..Går bättre o bättre trors det va massa fina tjejer på plan..Så jag hade att konkurera med kan man säga :P


Här tränas Betty i spontan kontakt...och hon ville va med matte hon :)


   


Och lite sitt & ligg...


 


På kvällen va det dax för vardagslydnadspasset på ÖBK


Mina Läxor

Va tydligare i komandon

Kolla av vad/var inkallning funkar och inte (olika störningar)

Kolla av sitt i olika störningar vart det funkar/funkar mindre

Att lära Fernando att avlämna saker


När jag kom hem va jag peppad & tog tag i saken...

Känslan va bytt till "klart han måste fixa det om han på ett par tillfällen gladerligen apporterar apportbocken" istället för han kan inte & jag kommer aldrig kunna lära han det här...


Och va säger man...Klart han kunde lämna av en nyckelring nalle och en boll  


Så lyckan va total och sen sov vi gott sen! 



 


Onsdags morron...Vad händer idag då matte?? undrar Fernando


Efter ett avslag på Bostadsersättning så va jag inte på topphumör ska medges...

Dom hade skickat mig fel blanketter så jag hade sökt nått som var för invandrare...

Så jag va så upprörd för jag tror fan dom sätter sånt i system...

För nu blir det ju ingen ersättning denna månad iallafall!


Så vi åkte till Klubben och promenera med långlina!

Nått enstaka spår fick han upp men avbröt direkt när jag sa häråt...och på ett ställe vädra han in nått men gjorde inget av den saken!


     


Tränade sitt längsvägen..både snabba & långtid... lite pip på dom allra längsta


 


Förr när jag sa kom å gå här...så kom han men samtidigt kolla han åt alla håll & undrade vad händer nu...

Nu har vi tränat i tid å otid så nu har han slutat där att kolla av..kommer in fin fint direkt!


Däremot har vi kvar dessa i sitt/ stanna/ ligg på promenaderana. Han kollar av.."Vad händer nu"

så det övas nu i tid å otid varvat


 


Och sen lite inkallning vart det också...



och lite undersökning av vatten pölarna


     




och lite undersökning av vod som döljer sig under vatten ytan


 


Sen vart det fika och jag hade nästan bestämt att jag inte skulle träna pga mitt humör..Så vi fikade och han fick bara vara med..


Hjälpte till å va lite grupp åt Pernilla & Nova och då fick killen trånade sitta och kolla..


 


Han intog första parkett på bänkarna medan Nova apporterade


 


Det va mycket eländigt att inte få va med...så efter va han riktigt taggad :)

Så blir det mer grr han får sitta & längta & tråna lite


Fick även till avlämnade på kort avstånd idag också 


En lååång fin platsliggning gjorde han också..

Kastade bollar härs och tvärs..jag gjorde hastiga rörelser, klev över mm hundar som kom å klev in i sin bil...

Duktig kille


   


Så efter 4 timmars ute aktiviteter i FINT VÅR väder va vi mycket nöjda & belåtana


På tidiga kvällen bar det väg till Besiktiningen tog en runda i hästhagen 

Fåglarna va galna..säker vårkänslor dom med & blå himmel kl 17.30...så det är nog så..

Våren ÄR på intåg!!!



Mamma & Wilmer va på plats och va nyfikna på domen...


 


Domedagen direkt... Och här står Forden vilken visade sig bli hans sista besiktning...

Den 23/3 Är man billös...

Hade lite det på känn..men hoppet är det sista som lämnar en...Men nu så, nu går Forden i graven!


 



Idag ska vi bara vara..promenad & eftersom våren är på intåg kanske det är dax att ta tag i lite altan arbete som att fixa dän tomtar & troll från alltan...




Eller...om  Julen ska få vara fram till påska ;)




 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards