Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Endast 71 Bilder & En toppen Valtentin dag <3

Av Jeanette - 14 februari 2012 20:32


Vilken Dag med mina hjärtan!



Morronen börja med nästan 2 timmars promenad i lina...Startade upp på viltgärdena! 

Arbeta med han när han fick upp spår varva jag med stanna, sitt, kom och han va helt suverän..

Sen fick han varsegod osv...osv  

Helt super duktig och han lysna direkt...så det går framåt i firman :)

Så idag behövde jag inte arbeta med mitt possetiva tänkande...Allt va possetivt!


   


Här hade han fått upp ett spår.."stanna" han stanna...


 


Här skruttar han bara runt uppe på kullen


 


Stanna


 


Sitt


 


Kom


       


och lite så höll vi på


 


Stanna



Sitt


     


Varsegod...


 


Kom



Belöning ta godis i luften :)


 


Efter vägen såg vi även en hare...sitt & vi tittade och vände och jaga annat "lotsas vilt" åt annat håll å han efter :D


Även i skogen..lika super där...


       


Så måste säga vilka framsteg...och matte & hund va lyckliga efter den rundan!


 


Vid middagstid så åkte Tessan Jag & Texas till hult sjön och gick runt där...Börja med lina och va hur lyhörs som helst! Till en början med lina men han va så super så han släpptes och va helt bara Bäst så då fick han fritt & ledigt hela rundan...



                                                   


Tom när vi gick på stigen hade det gått rådjur precis längst hela vägen där...

Stanna å gå här och han stanna tveklöst & gick här...så fortsatte vi hela rundan...

Så idag va jag verkligen Jaktledare :D

Vid varsegod fick han gå före & ibland efter


Fattar ni vilken kännsla detta innebar!


                               


Men Jaktledar rollen tog inte slut där....

Ser ni dom två prickarna längst bort på kortet nedan...

När han fick syn på dom så trodde han det va nått djur, vilket jag såg det inte va..

Stanna han stanna sen kolla han på mig och då sa jag "Varsegod Ta busarna" :D


     


och det va inget..men lika kul för det :)


               



 







Så med denna dag kommer vi sova gott i natt :)

och det som har känts lite som omöjlihet känns som...

Klart det är möjligt och det säkert snabbare än jag trott om jag jobbar vidare...och det klart vi gör..


Längtar redan till morrondan!


NATTI NATTI



 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards