Hunden o Jag

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Jeanette - 14 februari 2012 20:32


Vilken Dag med mina hjärtan!



Morronen börja med nästan 2 timmars promenad i lina...Startade upp på viltgärdena! 

Arbeta med han när han fick upp spår varva jag med stanna, sitt, kom och han va helt suverän..

Sen fick han varsegod osv...osv  

Helt super duktig och han lysna direkt...så det går framåt i firman :)

Så idag behövde jag inte arbeta med mitt possetiva tänkande...Allt va possetivt!


   


Här hade han fått upp ett spår.."stanna" han stanna...


 


Här skruttar han bara runt uppe på kullen


 


Stanna


 


Sitt


 


Kom


       


och lite så höll vi på


 


Stanna



Sitt


     


Varsegod...


 


Kom



Belöning ta godis i luften :)


 


Efter vägen såg vi även en hare...sitt & vi tittade och vände och jaga annat "lotsas vilt" åt annat håll å han efter :D


Även i skogen..lika super där...


       


Så måste säga vilka framsteg...och matte & hund va lyckliga efter den rundan!


 


Vid middagstid så åkte Tessan Jag & Texas till hult sjön och gick runt där...Börja med lina och va hur lyhörs som helst! Till en början med lina men han va så super så han släpptes och va helt bara Bäst så då fick han fritt & ledigt hela rundan...



                                                   


Tom när vi gick på stigen hade det gått rådjur precis längst hela vägen där...

Stanna å gå här och han stanna tveklöst & gick här...så fortsatte vi hela rundan...

Så idag va jag verkligen Jaktledare :D

Vid varsegod fick han gå före & ibland efter


Fattar ni vilken kännsla detta innebar!


                               


Men Jaktledar rollen tog inte slut där....

Ser ni dom två prickarna längst bort på kortet nedan...

När han fick syn på dom så trodde han det va nått djur, vilket jag såg det inte va..

Stanna han stanna sen kolla han på mig och då sa jag "Varsegod Ta busarna" :D


     


och det va inget..men lika kul för det :)


               



 







Så med denna dag kommer vi sova gott i natt :)

och det som har känts lite som omöjlihet känns som...

Klart det är möjligt och det säkert snabbare än jag trott om jag jobbar vidare...och det klart vi gör..


Längtar redan till morrondan!


NATTI NATTI



 


Av Jeanette - 14 februari 2012 06:12



Godmorron!


Med lite närmare eftertanke & lite annan synvinkel över inlägget i går så va nog liiite hård mot mig själv 


Måste lära mig se det som faktist funkar och det finns MYCKET och glädjas åt dom bitarna och inte bara fokusera på det som inte funkar..utan ta till sig jobba på dom och göra om o göra rätt!



Sänka kraven...När Fernando & jag tränar själva så tillåter jag både han & mig göra fel...

Men så fort vi är med andra så ska både han å jag va helt felfria och absolut inte sticka ut åt nått håll...

Bara vara helt korrekta...Men HALLÅ!!! Vakna Jeanette!

Inte konstigt man känner sig misslyckad med dom kraven!

För vad är korrekt...???!!!


NEJ...Måste verkligen jobba på det!


och vi startade redan igår med träning på  Kumla BK
Först ville jag inte ens åka men tog av mig "Offer rocken" och åkte iväg! 
Riktigt bra diskutioner under fika pauserna och sen gjorde vi en typ av "Lek" istället för träning..

Eller jo det va träning men nog mer för mig!



Vi hade tänkt testa Rally bara för att brya & testa nått helt annat...

Men vi fick improvosera då vi ej fann skyltarna! 


Ewa diregerade oss runt och vi skulle utföra det..

En nyttigt lek för mig!

Sen gjode vi ombytta roller...



Känndes mycket bättre sen & avslutade sen med en promenad  & han fick ett litet kort frisläpp!
Så förökte tänka lite annorlunda...





Så inget race bara lugnt och fin promenad och så fort han ökade gav jag komandot "Här" så jag hade kvar kontrollen!



Men släppte igen osv...Jätteduktig!



Tänkte nu:

"Kort & bra kontrollerat frisläpp"...

(fick leta i huvudet för att hitta den formuleringen)

Men tanken  fick mig att känna om jag gör så här så kommer han kanske kunna va lös längre stunder nån dag)..och att jag mer vågar låta han även släppa på sina lurviga




Istället för:

"Kort tråkigt frisläpp, Stackars hund som aldrig få springa lös...bara gå här å lulla med mig"

( En tanke som får mig att, bli både ledsen, känna mig maktlös, och som dålig hundägare mm mm) 


Nej!


Fram med Possetivt tänkande 

  


Med det önskar vi Alla en Toppen


 


 Alla  Hjärtans Dag 












Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards