Hunden o Jag

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Jeanette - 13 februari 2012 05:41


Godmorgon....


Här har vi vaknat upp inte bra för dagen utan verkligen börjar vakna upp och inse hur urusel relation jag har med min hund!

Katastrof skulle jag vilja kalla den..

Om vi nu inte bara är själva och han inte har nått annat bättre för sig vill säga!

Och det uppvaknandet är ju lite som ett slag under bältet...men har ändå gett mig en lite Aha upplevelse!


Allt börja med ju hans "jakt" hur jag ska komma till rätta med det...i och med det har jag kommit i kontakt med en ny gamla metoden dvs den "skamliga metoden" Att säga nej till sin hund... För det är fult att säga nej till sin hund!


Allt hitills har gått ut på att belöna rätt beteende...


Har i och med det också börjat att läsa Fredrik Steen Hatade/älskade "metoder"...

Jag har själv aldrig direkt brytt mig om att läsa hans för man har hört så negativt om honom

Men har nu verkligen läst...och kan bara kontatera att, vilken klok människa!

Han lyckas tom få ordet "Ledarskap" klinga fint i öronen...Fast jag vet att det för många klingar helt annat!

Antar att dom flesta bara antar som jag själv gjort "Ledarskap"= "Kadaverlydnad"

Han förklara detta på ett underbart sätt tycker jag...och han börjar växa till en stor idol

Riktiga Aha upplevelser och när jag läser hans bok nu känns det som han tar mig pesonligen till dom dåliga exempel av resultat som blir av att belöna allt i tid o otid...


Tex...Vad händer den dan då hunden väljer bort godiset/ roliga bollen mm mm

Då kommer dom som förspråkar detta ..."Du måste ha godare godis eller roligare saker"

och hur många gånger har man inte hört den??? 

Idag har jag & Fernando kommit till att om jag ska konkurera så borde jag ha antingen dra fram en löptik ur fickan vid jagt...eller en hare vid löptik!

Blir lite svårt i praktiken...Men då kanske han skulle komma...



Ett uppvaknade i går till vår synes trevliga promenad!

Han hade kanontrevligt ...Men min hund va så långt i från mig som möjligt och total ignorerade mig hela tiden... och när han väl kom va det ju inte med glädje han kom springade för att få prickekorven, boll som annars kan få han att vända på en femöring...

Inte heller brydde han sig om att jag vek av flocken... Det bekom han högaktingsfult!

Vilket han annars alltid har stor koll...

Kände mig verkligen superlyckad som hundägare i går :/


Så summerar, med konkuransen i går så "kanske" han hade kommit om han viste jag hade haft en hare i fickan...och jag säger kanske för han titta inte ens åt mig så hur slkulle han sett haren om jag hade haft nån?

Och om han mot förmodan hade kommit så hade det  fortfarande hade det ju inte för han ville komma till mig, utan i så fall för harens skull...


Känns som ett slag under bältet...Men vi har verkligen "Relationsproblem"


       



Här sitter han...

Men det är på ren lydnad & det ända han väntar på är att få ett varsegod så han slipper umgås med matte sin...


                                                     


Likadant här...så tråkigt att behöva sitta här med dig matte!

Du är verkligen den mest tråkiga i denna väld...


        



Nej fy... Gav både frustration, maktlöshet , hopplöshet, ledsamhet & ja alla negativa känslor på en å samma gång

Känns verkligen som ett misslyckande att bli totalt ratad av sin egen hund

Skulle verkligen behöva en ren å skär "Relationskurs"!


      



  

Ovanbilderna har vi en "bra" relation...Jättekul hade vi i tordags...

Men enbart för det inte fanns nått annat som va roligare än matte just då!

Ingen konkurerar med mattes köttbullar och boll...så då är det kul att leka med dig Matte!


Nej ibland känns det inte kul att ha hund...och så känns det faktist just nu!




 




      

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards