Hunden o Jag

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Jeanette - 6 februari 2012 05:07


Morrn Morrn!





Inte lätt att få till en ståbild på egen hand

Men försökte iallfall ;) Länge sen jag visade pälsen, så tänkte det va på sin plats och så här är dagformen!

Inte nån utställningsform men tycker nog den börjar sakta sakta komma...

Men sakta går det så utställningarna lär få vänta på sig!



Men med eller utan päls är han min Bästa iallfall...och som sats det hänger inte på håret ;)...




Igår tog vi utflykten till ÖBK

Där tränades det ingångar, apportering, sitta kvar vid avlämnadet...

Det gick bra men tyckte riktiga glöden saknades

Så ska nog pausa ett par dagar så han får vila sig i träningsform på dom mer aktiva momenten...

Men Kumla Bk blir det...Hoppas att få till lite platsliggningsträning 


Efter träningen igår gick vi 5 km metarn i karlslund sen åkte vi till mor och tog en fika!

Efter att ha vaknat före fyra ett tag nu så va jag tvungen att luta lite...

och det gjorde hon...I timmarna 3!

Men jag antar att det va behövligt för sen pigga jag på och vi va ute 1.5 till kvällen och därefter pälsvård & klipp under tassar...

Idag återstår kloklippning!


Därefter vart det natta,

och måste medela att jag inte behöver längre ta skydd under täcket för att inte bli helt nerdränkt av allt pussande...  

Nån gång kan man se han är pg men kommer på sig själv " Nej just"...

Så tänk att nått som jag trodde va så svårt att bli av med, va så enkelt!  

Så nu mera är jag "torr" på mysstunderna ;)


Tänk om antijakten kunde kännas lika enkel...  

Det ligger mycket sorg i att inte kunna ha han lös och inte kunna låta han rusa av som andra ...

Mår riktigt skit av det

Men ska försöka hålla i och träna och bygga upp tilliten så han en dag också ska få röra på dom lurviga 


Så här är punkt 4 på att bli hundens "Jaktledare"


1/ ”Se vilt innan hunden gör det och jaga själv efter.”
2/ ”Bollövning – inte den, men den.”
3/ ”Spår över vilt doft”
4/ ”Spana på rådjur, men jaga denna!”


 Låter långt bort...Men en vacker dag kanske vi är där och han också kommer få tillgång till alla hundens rättigheter att få rusa av och bara vara hund 

(Förra året)

   


 







Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards