Hunden o Jag

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Jeanette - 5 februari 2012 05:47




Ja vilken ångest...och helt o onödan dessutom!!!

Sån ångest så jag endast kommit till tanken att jag ska ta fram apporten i evigheter...Men den har tagit i mot!

Men för nån vecka sen  prova jag att kasta apporten på Klubben då han både hämta, lämna och hoppa med den...och det måste ha löst upp "serverings" problemet...




För igår tog han den som han inte gjort annat...

Tränade 3* 4 pass 1 grr av 13 släppte han!  Inget tugg alls!  


Använde mig av klickern och ökade succesivt och förta grr vid gripandet...

Sista grr hade vi nått att jag räknade till sakta till 5

Fantastika lilla hund!


Tydligen va det tom så kul så han bjöd på en apportering på egen bevåg!


Plötsligt när jag sitter vid datorn kommer han och avlämnar Apporten och han har då vart och hämtat den på köksbänken!


  


Ja där trilla femkronan ner...Helt oslagbar imellanåt   





Däremot funkar det inte med andra saker...

Prova med spårapporten och den var det jättemycket tugg inget bra grepp alls

Men får köra med apporten tills den sitter på komando och sen plocka  in andra saker succesivt!


 


Förutom det llla roliga hade jag ingen bra dag igår...Trött och jättegrining på ingenting och utan anledning!

Men efter en runda vid kumla sjöarna med lek och träning och denna framgång i Apporteringen så vände det och jag fira tillomed till det och gjorde en kyckling paj åt mig själv till Melodifestivalen...


   


Och va säger man om den då...Melodifestivalen 2012


Att helt klart rätt låt gick vidare !!! För hur resten av start fälten lät ...ja jag finner faktist inga ord 

Vet inte om man ska skratta eller gråta...Ett stort skämt   



Som jag känner nu är jag sugen att åka till ÖBK idag å träna...men får väll se om lusten håller i och om tepraturen sjunker under dan eller att solen tittar fram ...

Det återstår att se..


 

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards