Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Lite bla bla bla

Av Jeanette - 4 februari 2012 05:10

God Morron!

 


I morse vakna jag 3.40...och 5.15 sitter jag nu här klar med Morronfikat, badrummet, hängt tvätt...och tvättar.

Så nu återstår bara morron rundan!

Sen ska erkännas att den känns mindre lockande med 18,7 minus grader...Sen med en inomhusvärme på 19 plus efter det är det inte lätt att få upp temeraturen   


Däremot i går va det skönt med ute -10 och sol ...

Dagen igår började som idag med städning & sen en långis som innehåll mest lek men även lite ingångar!


Måste säga han ÄR fantastisk mitt lille barn!

Han har verkligen gjort stora framsteg i sin lyhördheten och jag har en helt annan respons på vardagspromenaderna...

Han ser och lysnar på mig på ett helt annat sätt och jag är inte bra längre ett "bihang". 

Börjar osa bättre teamkänsla även på promenaderna  

och det känns så KUL & BRA


Tillomed när mamma kom fick jag han att sitta och inte välta tanten   

Hon hann klä av sig och packa upp lite grejor sen fick han hälsa...

Han va vild & gla men inte hysteriskt okontaktbar glad...Och som vi svenskar säger...Lagom är alltid bäst! 


Sen har Fredrik.S gått vidare med punkt 3


Men den lär väll få vänta på sig, känns inte som direkt spårväder idag...

Sen måste jag ta reda på HUR man visar med kroppsspårket i spåret...Fattade faktist inte för han ser ju inte mitt kroppsspårk då han är ju upptagen...Eller?

Nån som fattar & förstår bättre?


1/ ”Se vilt innan hunden gör det och jaga själv efter.”
2/ ”Bollövning – inte den, men den.”
3/ ”Spår över vilt doft”
4/ ”Spana på rådjur, men jaga denna!”


Ja det va väll det lilla vi hade idag!

Får bli lite inomhus träning och idag står Apportering på shemat..




En liten Fernando 8 mån Apporterar Januari 2011...

Pinsamt att vi inte kommit längre med den...Men man kanske måste träna för att komma nån vart         


Men nu så bort med Apporteringsångesten..Tänkt...Så idag ska vi bara fokusera & Agera :)

Sen vet jag inte så mycket mer än såklart Melodisfestivalen så klart!



Så Trevlig Slager Lördag På Er


Jeanette & Fernando

 
 
Ingen bild

Linn

4 februari 2012 17:54

Halloj Är inte Fernando 2 år nu? Har lite dålig koll med tanke på alla halvsyskon oxå. Mille hade ju en lite jobbig period, typ kan bäst själv oxå då. La ner mycket tid på korta lösa pass med stanna och inkallning = belöning. Gömma sig då man vet att det är säker plats, dvs inga harar på G. Lära sig att matte kan försvinna när som helst.
Lekte ofta kasta bästa kamptrasan framåt med samtidigt ropa STANNA. Nu sa jag att du skulle lägga till köttbullar bakåt med ett varesågod efter kontakt med dig. Kollade med Jenny våran instruktör som tyckte det var bra träning med tanke på jaga vilt. Gå själv fram och hämta trasan/leksaken så han hela tiden tänker Stanna = belöning bakåt. Lek kampa med trasan sen på plats. Använd MÅNGA köttbullar bakåt i början som manna från himmlen ; ) Lycka till!

 
Ingen bild

Linn

4 februari 2012 17:57

PS Mille har 2 apportblock här hemma som han inte ens vet vad det är till för ; ) Kanske vi oxå ska träna lite!

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

4 februari 2012 19:57

Halloj..jo han blir ju två i maj lilla pijken :D Jo sånt göt vi och är oftast inga problem...men får nog överaska lite oftare och på lite mer "ovantade" platser vilket jag är lite dålig på tex under själva promenaden ;)...Jag får helt enkel bli lite roligare! Ja jag vet inte vad det är just med Apporten...är jättedålig men idag har vi haft våra framsteg :D

http://gosfernando.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards