Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Gör Fel, Gör Om, Gör RÄTT

Av Jeanette - 30 januari 2012 19:02

 




Hur söt som helst

Men nu är sötebrödsdagarna slut!

För låter jag han flumma runt här hemma vilket jag förstår att jag gör lite så...Har sett lite genom fingrarna i mycket utan att direkt vart medveten om det...eller jo om jag har nog vart lite medveten om det, bara det att jag inte tyckt det lilla gör så mycket..Men det "lilla" hemma har blivit till det  Stora problemet ute med Jakten!


Om inte allt sagt ord gäller hemma..hur ska han då veta att sagt ord gäller ute?

Ja herregu så korkad..men men...som nån sa..Gör fel, gör om, gör rätt :)


Så med lite vägledning & uppdatering av Pernilla så känns det som att det som va oövervinligt häromdag,

är faktist möjligt om jag nu  Gör om, och Gör rätt ;)


Tycker redan jag fått en jätte respons med att vara tydligare...Så han kan det lille

Sen är det ju dessvärre inte bara han som ska lära om utan jag också...För det är mycket som går på ren vana och automatik! Plus att lära mig växla om snabbare än jag gör..Bestämd-Beröm

Ja,  så jag är nog den som är svårast att lära om


Förbannar mig själv...för jag borde kunnat det här nu efter allt med Valter...Men men

Nu är det som det är...och har man ingen utmaning så skaffar man sig ;)



Följer även Fredrikstens blogg där dom just tog upp just detta

Hur ska hunden veta att det den gör är fel om du inte säger något?



Sen rådfråga jag han och han bloggar just nu om detta 




Det går inte att förbjuda en hund att jaga, det förstår den inte!

Ska bli spännade intressant att följa detta och se hur det kommer att kännas att va Fernandos  "Jaktledare"

Just idaxläget "leder" han med jaktpoängen med minst 10-0

Får se när vi kommer 10-10 och därefter kan jag räkna att jag kammar in + poängen ;)



Skämt och sido...Är nog kanske inte bara bara...Men det SKA GÅ!



Här kommer en liten foto bomb på bästa killen från promenaden i dagens vintersol :) 




     


Vi går verkligen mot våren!!!


Så här står Fernado och funderar på om tomten verkligen ska sitta där...

och det ska den väll igenligen inte!

Så kanske ska ta bort julen ute i morrn...


Eller... Vi låter det va osagt...Får se!



 


Nu ska vi koja oss...Så sov gott nu


Jeanette & Fernando 


 

 
 
Ingen bild

Linn

30 januari 2012 21:59

Ja det är inte lätt när gosan vill bestämma och inte kan tacka nej när det kommer en kanin skuttandes framför nosen. Mille hade oxå en period när han bara drog som ett skott. Då tränade jag mycket på NEJ eller STANNA genom att kasta bästa lektrasan och ropa nej när han drog iväg efter den. När han stannade och tittade på mig fick han varsågod, hämta trasan.
Brukar funka när jag ser att han lägger in högsta växel och då skriker jag STANNA så det hörs över halva skåne, men man måste vara snabb och allert. Ska gå in och kolla Fredriks blogg. Träffade honom på en hundutställning och köpte hans bok. Minns att jag frågade just om Mille och jakt, så du är inte ensam! Fernando blir klokare och äldre han oxå, men man måste man vara tydlig och konsekvent. Just nu är Mille jobbig när han möter EN hund och vill dra fram dit. När han inte får så spelar han allan och låter sur! Kram

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

31 januari 2012 05:30

Ja exakt så linn :) Du ger mig ändå lite hopp med din historia att det funkat på farbror milton :)...Tror det du nämner är just det Fredrik.S menar med "jaktledare" låta dom jaga ex efter boll men med mitt tillåtelse! Den får du jaga, den får du inte! Fernando är mycket klok och det är jag som inte vart tydlig i det lilla ( just för jag uppfattat han ganska enkel & okompliserad här hemma) Så han slinker igenom ofta typ om jag säger sitt innan vi ska gå ut...då sitter han sen kanske han lägger sig och väntar och det har jag bara godtagit :P typ såna "pettetesser" kan tyckas ....Så nu blir det raka rör! Sagt ord gäller :)..Kram på er

http://gosfernando.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards