Hunden o Jag

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Jeanette - 4 januari 2012 06:04

   



Slutet då?!...

Jo det förflöt lugn och fint i goda vänners lag!

Carola & hennes Mythos tågade in på tidigt på nyårsafton och hundarna fick promenaden.

Vi avnjöt senare en mycket god middag med bacon inlindad fläskfile, ptatisgratäng och bea

Massa trevligt tjat & prat fram till små timmarna tre...


Hundarna var lugna och totalt oberörda av vad som hände...

Den ända som reagera häpnadsväckande va nog Carola...va fan är det som händer  ...

Jo klockan hade blivit tolv och ett Gott Nytt År tog sin början   


Fernando va lika gla över besöket som jag så En nyårs puss ska hon ha sa han...(vilken hon vill eller inte)   


 

Tusen tack för erat sällskap..får vi göra om :)


Nyårsdagen var ju lite av det segare slaget och det värsta med trevligt sällskap är att det blir så ensamt och tyst när dom åker hem...

Men efter en segar dag kom Bibbi och hämta mig och där bjöds det på go smörgåstårta för att hon fyllde år!


Dagarna efter det har vart mycket sega och jag är benägen att fortsätta att förtära alkhol så sällan som jag gör...Man blir ju seg i flera dagar efter!


Fernandos klåda vågar jag nu iallfall efter alla dessa dagar  påstå att det blivit bättre efter såpa badet...

Peppar peppar...

Märkte faktist redan dan efter att han kliade sig mindre å va lite gladare, men våga inte riktigt se det utifall det va inbillning...Men jo, det fortsätter på den positiva vägen så här långt!

Så det handlar nog med säkerhet om allergi reaktion av expoten!


En parantes (Folk som undrar över Mythos besök så är han under behandling! Därför ansåg vi faran om återsmitta skulle vara riskfri) 


Lika seg dag i går...Men på eftermiddagen tog jag & dottern en runda med vovvarna på Hälsans stig i kumla


Men sen vart det inte så mycket mer ...


Idag har vi blåst igen och riktigt ruskväder... Riktigt Skrämmade och sen med alla bortsprungna stackars hundar i detta väder! Så idag ska vi försöka ge en hjälpande hand & tass till en av dom  i omnejd vart borta sen nyårsafton skrämd av smällare...Blir när dottern slutat jobbet!


.............


Sen till Bilden "Shäfern"...

Alla som sett den vet vad jag talar om! Och alla som sett den kommer ALDRIG glömma den!

Hur skyddar man sig mot såna här bilder som flanerar! Tydligen stämmer inte historien ens, finns inga nyhets uppdateringar om detta utan den här hunden vart tydligen defformerad så i ett arbetsuppdrag!


Bilden flanerar för att uppröra och så sant!

Men skulle det inte räcka i så fall med att få det berättat och inte matas med dessa bilder..

Man mår ju dåligt i flera dagar efter en sån bild på näthinnan!

Sen blir det ju nästan som att servera "Sjuka ideer" till "Sjuka människor"...


Jag försökte desperat dölja detta inlägg och det gick..men sen va det nån som lagt in den på en hundsida och men då ändå vart jag uppdaterad igen...


Vet nån hur man skyddar sig mot sånt här...För sånt klarar jag faktist peronligen inte av att se!


......


Det va det! Nu till dagensbestyren...


och som ni märker har mitt nyårlöfte redan gått i graven.. :D Bestyren först & datorn sen! Nu vart det som jag brukar datorn och Bestyren ;)

Nej spar det tills jag inte kan istället för den 9:de ska jag till Lidl och kolla på jobb (arbetsträning)


 




Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards