Hunden o Jag

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Jeanette - 3 januari 2012 06:55

Gomorron...

&



Ska försöka mig på en summering av 2011...Men det är lättare sagt än gjort!

Vill helst konsentrera mig på det posetiva men inser att det vart mycket tungt att genom gå som bearbetning av sorgen efter valter och omhändertagande & isolering av sjuk smittad hund isamband med ohyra & långdragen kennelhosta och även andra åkommor som urininfektioner olycka med pinne i ögat...Ja listan kan göras lång och det känns som mitt kall här i livet har blivit att rehablitera hundar....


     


 


Man skulle kunna tro det är min favorit syselsättning...Men tro mig...Jag börjar bli ganska less på det!


Men men..2010-2011 har sett ut så bara att acceptera och lämna det med ett leende bakom sig.

Så nu återblickar vi på det posetiva, för lite Lycko rus fick vi till mellan karantän och sjukdommar ...


3 Utställningar...

2 Inoff och 1 Officiell...Vart 3 BIR 2 HP & den lille kamma hem 1:a Certet 

Kanon debuter måste jag säga och med kanon kritiker som följde en röd tråd genom 3 olika dommare


Visserligen inget motstånd i konkuransen



Men mer än nöjd ändå...  





Kretik: Härlig han valp, Vackert utrycksfullt huvud, Mörka vackra   ögon, Korr bett, Välburna öron, Lång vacker hals, Bra vinklar fram,  Ngt framskuten skulderparti, Stark rygg, Tillr vinklad bak, Rör sig bra runtom när han vill, Behöver tid att utväcklas till en ”man”. Härlig päls under uppbyggnad, Trevligt temperament, Välvisad

Pris: HP+BIR 1:1

 


Vuxenklass 14 Månader

Kretik: Vacker hanhund, mörka vackra ögon. Bra bett, Bra vinklad fram & bak, rör sig mycket bra från alla vinklar, bra päls,En glad hund som visas mycket bra


Dessutom var Fernando en av två som varvade Kapplöpningsbanan av ca 30 hundar.

Det tyckte jag va kanon kul... !!!


 



   


 



Sen utställningen då både MITT första Cert & Fernandos ramla in..Då va hon glad matten :D

Domare: Per-Erik Wallin

Kretik: Stor maskulin hane med ett härligt glatt temprament. Bra skalle o  nosparti. Vackra ögon. Bra hals. Stark rygg. Bra kors. Lång rymlig  bröstkorg. Bra ben o tassar. Rör sig väl. Den rätta strukturen på pälsen.  Visar sig väl!

PRIS:Exellent CK CERT Bhkl BIR




Sen har vi då MH:t Som också gjorde mig mer än GLAD &  STOLT!

Verkligen härligt att se killen agera och där han gick igenom sitt MH som "Bästa brukshunden!"

...Leer ännu ;)







Sen är det ju inte bara han som gått igenom ett MH...Jag vart och utbildad B-figurant..så det har vi nu till våren att se fram imot att sättas i arbete!


Sen har vi ju det lite missvisande resultatet på MH...Ingen jaktlust! Och ingen skulle va gladare än jag om det va så ;)

Men den "Goda" tiden är förbi och också ett trevligt minne...Då va jag också stolt som en tupp,

då han inte bara en gång utan vid fler tillfällen kunde låta bli att jaga hare....

 



Men som sagt...Det va då det!


En resa till Tukiet med Barn barnbarn & Mamma blev jag medbjuden på...

En upplevelse med god mat vackra byggnader 

        


Fernando badade sig i genom sommaren i det mesta



 



Sen har liten blivit stor...Förra året snodde han varrenda vante och inte en hel vante på säsongens slut...

Och i år har jag ALLA hela än så länge...snacka om vuxen poäng :)



   

Lite lydnad



och roliga spår...Så som peson & vilt har vi mellan varven också roat oss lite sporadiskt  med...och jag gläds åt att ha en sån duktig spårkille!

  



Sen ska ju inte förglömmas alla trevliga små utflykter vi faktist haft och hämtat energi och kraft i från...

Dom uppskattas både av mig & hund...


Så här kommer en "liten"  återblick över några av höjdpunkterna


   



           



       



                                               



                 



           





     



               




Så nu hoppar vi över allt jobbigt som varit 2011 och spar det andra i våra minnen & hjärtan och hoppar nu fram till ett Mer friskt och händelserikt år...

 

Kram på er och Välkommen 2012

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards