Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Lucka 22 & Kul Julklappspel istället för massa julklappar

Av Jeanette - 22 december 2011 05:51

  


Go morron!


Ja nu är vi på sista sluttampen vad gäller saneringsarbetet :)

Lille kille fick ett  julbad och en sista tvätt omgång av rubbet igen. Så nu  anser vi oss kommit till slutet  & matterna välkomnades in igår efter flera veckor utomhus!

Så nu är ordningen till fullo och vi tror & hoppas nu att vi lyckas ta dö på skiten...


Gissa också hur glad man vart att upptäcka att badkaret knapt bryddes av någon päls...hårtråna sitter fast & dom som losna kunde jag räkna på mina två händer! Det har aldrig hänt förr utan badkaret har vart belamrat med avfallen päls!

Men nu sitter den där den ska sitta ;) + han att han mår som han förkänar!

Som en go & gla prins!


 


På förmiddagen va vi och gick Säbylundsrundan...Fick va lös och kanon duktig vid hundmöte!

Stanna o kom vid inkallning :)

Försökte inte sticka nån gång...Men sen gick vi upp till ett stort gärde och då såg jag att han börja varva upp direkt! Så det är stora fria ytor som killen inte klarar va ...för då går han i gång till tusen och man bara ser hur han tänker " Släpp mig så sticker jag! Men igår va matten klok och inte gick på den lätta :D


Sen va jag o handla mer slingmedel..så det är vad jag ska ta mig för idag i väntan på morgondagen så man kan ut och handla klappar!

Blir till barnbarna...Sen vi vuxna kör ett julklappsspel som är jättekul :) Så det ska jag inhandla till!


 


TIPSAR OM JULKLAPPSPEL


1) Man köper 2 julklappar för en valfri överenskommen summa...

(Vi har valt summan 100:- Det ena kan tx kosta 89 och det andra 11- Helt valfritt)


2) Alla pakets läggs inslagna och man slår tärning och den som får en 6 först får välja paket!


3) Sen kör man så till alla har 2 paket var och då öppnar man dom


4) Sen ställer man en äggklocka på valfri tid beroende på hur många man är


5) Sen börjar tärningen rulla igen och den går turmässigt runt och den som får en 6:a får byta till sig ett paket av valfri spelare...Sen fortsätter man så tills klockan ringer!...


8) Dom paketena man då sitter med är klapparna för detta år :D


Det är verkligen kanonskoj och det blir helt galet för vissa grejor blir ju mer eftertraktade än andra! Men verkligen kanonkul och rekomenderas verkligen!



Ja det va ett litet kul tips för dom som vill slippa alla julklappar men ändå vill ha nått paket & ha väldigt kul   



Sen kom det lite mer trevliga jul hälsningar...Tusen tack!


     



En fin raspresentation av rasen Briard på Älvsjömässan...och min Valter va med på ett hörn med denna bild...Lite kul tycker jag :)





   






Ja det får avsluta dagen rapport...



 

 
 
bibbi

bibbi

22 december 2011 13:38

vad roligt att älskade valter var med i filmen :D <3 god jul på er kram

http://www.ozzysteam.wordpress.com

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

26 december 2011 06:09

Ja och vem kan presentera rasen bättre än han ;) ...Älskade lilla Valter! Go Jul till er också...Kram

http://gosfernando.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards