Hunden o Jag

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Jeanette - 22 december 2011 21:54

 


Att få en tomte att göra som man vill   



 




Antingen är han helt frånvarande



 




Eller delvis :)



och hittar på dess möjliga saker o ting


           



Skäms sa jag då och det gjorde han 


   



Och ett favvorit moment han ofta kör med är sitta fint...Det brukar alltid gå hem :)


     




Eller gå helt loss på inredningen


   


och när väl huvudbonaden är på rätta stället...

Fernando: "Näedu du tror väll inte i den vildaste att jag tanker lee, när du försöker förlöjliga hela min vackra skapelse ... Kommer aldrig på frågan!!! varken i dag....."



eller imorrn 


   



Ja så det är inte bara å bara, att"göra" en tomte .....









Sen har det ramlat in fler julkort :) Så kul & Tusen Tack!

 
     


God Jul önskar Taida ifrån snön i Sälen!


   


och från Maria på kennel Havvaskennel


TUSEN TACK ALLA!



Vart en liten tidig Lucka 23 för i morrn blir det julklappar som gäller!

Så i morrn tänker jag ge mig själv behövligt dataförbud...

Tycker inte jag gjort annat än suttit här så när som på en riktig runda på två timmar i morse..Sen traska vi även över till sonen i eftermiddag...Men därimellan har det datats & datats!


Efter långa rundan såg jag även fram mot en fika och vofflor jag tillaga o trodde mig stallt in i kylen...

Så vart icke fallet för det har vart Tjuvar här..  Det vart en litenbesvikelse och en slät kopp istället!


Tjuv eller inte...Tomte eller inte tomte..Nu ska jag iallfall ta Bästa hjärtebarnet och krypa till kojs 


Natti natti & dröm sött 


Jeanette & Fernando



Av Jeanette - 22 december 2011 05:51

  


Go morron!


Ja nu är vi på sista sluttampen vad gäller saneringsarbetet :)

Lille kille fick ett  julbad och en sista tvätt omgång av rubbet igen. Så nu  anser vi oss kommit till slutet  & matterna välkomnades in igår efter flera veckor utomhus!

Så nu är ordningen till fullo och vi tror & hoppas nu att vi lyckas ta dö på skiten...


Gissa också hur glad man vart att upptäcka att badkaret knapt bryddes av någon päls...hårtråna sitter fast & dom som losna kunde jag räkna på mina två händer! Det har aldrig hänt förr utan badkaret har vart belamrat med avfallen päls!

Men nu sitter den där den ska sitta ;) + han att han mår som han förkänar!

Som en go & gla prins!


 


På förmiddagen va vi och gick Säbylundsrundan...Fick va lös och kanon duktig vid hundmöte!

Stanna o kom vid inkallning :)

Försökte inte sticka nån gång...Men sen gick vi upp till ett stort gärde och då såg jag att han börja varva upp direkt! Så det är stora fria ytor som killen inte klarar va ...för då går han i gång till tusen och man bara ser hur han tänker " Släpp mig så sticker jag! Men igår va matten klok och inte gick på den lätta :D


Sen va jag o handla mer slingmedel..så det är vad jag ska ta mig för idag i väntan på morgondagen så man kan ut och handla klappar!

Blir till barnbarna...Sen vi vuxna kör ett julklappsspel som är jättekul :) Så det ska jag inhandla till!


 


TIPSAR OM JULKLAPPSPEL


1) Man köper 2 julklappar för en valfri överenskommen summa...

(Vi har valt summan 100:- Det ena kan tx kosta 89 och det andra 11- Helt valfritt)


2) Alla pakets läggs inslagna och man slår tärning och den som får en 6 först får välja paket!


3) Sen kör man så till alla har 2 paket var och då öppnar man dom


4) Sen ställer man en äggklocka på valfri tid beroende på hur många man är


5) Sen börjar tärningen rulla igen och den går turmässigt runt och den som får en 6:a får byta till sig ett paket av valfri spelare...Sen fortsätter man så tills klockan ringer!...


8) Dom paketena man då sitter med är klapparna för detta år :D


Det är verkligen kanonskoj och det blir helt galet för vissa grejor blir ju mer eftertraktade än andra! Men verkligen kanonkul och rekomenderas verkligen!



Ja det va ett litet kul tips för dom som vill slippa alla julklappar men ändå vill ha nått paket & ha väldigt kul   



Sen kom det lite mer trevliga jul hälsningar...Tusen tack!


     



En fin raspresentation av rasen Briard på Älvsjömässan...och min Valter va med på ett hörn med denna bild...Lite kul tycker jag :)





   






Ja det får avsluta dagen rapport...



 

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards