Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Lucka 16 & massa bilder!

Av Jeanette - 16 december 2011 05:19

..på altanbordet ute på alltan! Gulligt trolligt eller hur..sen en utebelysning på det kommer va pricken över i:et!


Morning morning!


Igår hade vi en sån förträflig underbar dag...hela dan :)

Kanontrevliga timmar i skogen...och igår kände jag igen pojken.

Han spåra som den gud han är ;)



Tänkte, det får bli vinna eller förlora, här ska chansas!

Kan inte bli mer än fel, så han fick ett långt spår i blandad terräng upp och ner, och ner och upp...

Ja å han brillerade utan tvekan och kamma hem alla pinnarna...

Mammas Bästa spår kille   


Ozzy va inte sämre han, han gjorde exakt vad han skulle i spårskogen :)


Dessvärre va när vi skulle fota porträttbilder...

Mycket energi i pojkarna och vi körde ur dom med lite inkallningar!


Men fina bilder vart det...och idag va min stora kameran med!



Actionbilderna är tagna med Bibbis kamera och nu kan jag nog sluta leta inställning på min då det är "rätt" objektiv som saknas. Men känns ju skönt att veta, då kan jag sluta stå och bli förbenad på nått omöjligt och istället  får jag hålla mig tillgodo med stillbilderna för dom blir ju bra ;)





Sen efter skogens arbete vart det frisläpp i sandgropen. Det va uppskattat av killarna bus.

Actionbildrerna är egenhändigt snodda av Bibbi Hasselgren

Fick dessvärre inga bilder på Ozzy i Action, men tror hon har bloggat lite här.

http://www.nogg.se/lillaozzy

Kommer inte in på hennes sida men ni kanske lyckas bättre





Efter en massa trevliga timmar i nästintill vårvärme den 15 Dec så bar det väg hemmåt för att snida om för Julbord på Ikea med mor kära mor.

Mycket gott & trevligt det också!

Så en utvärdering av dagen blev ett helt klart "TOPPEN"!



Och här kommer en hiskeligt massa bilder!






och som vanligt kan jag inte välja så det är en del... ;)

Först lite ekipage bilder på mig & Älskade hunden. 


     
 


Om blickar kunde tala :)



 
   


I väntans tråk tider
 


Förste man till rakning
   


Och andra man! Men förberedelserna tål att vänta på sig...




Äntligen på spåret


        




Och lite Ozzy porträtt   


     


Sen till lite mer Action 


         
Jo nu hade bloggen vaknat, så nu stal jag några ;)...

En blogg lika morgontrött som inhavaren tror jag :D







Det va vad vi hade på hjärtat idag...






Vi önskar er en trevlig dag & Fernando slänger med några nospussar   

...Först till kvarn!

    

 
 
Ingen bild

Lotta

16 december 2011 06:34

Hej vännen!!! Tittar ibland in på din sida ..VILKA UNDERBARA BILDER!!! Nästa gång vi träffas kommer jag anlita dig som fotograf på mina dogs...GOD JUL !!! /Lotta Azzi och Bozz

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

16 december 2011 06:44

GOD JUL Lotta! Va kul du tittar till oss:) Ja vi får väll ta en lite Gosträff igen på vårkanten...skulle va trevligt och då hänger stora kameran med så Azzi & Bozzen får posera lite ;)// Kram på er

http://gosfernando.bloggplatsen.se

 
lena & unni

lena & unni

16 december 2011 10:54

Oj vilka fina bilder. Härligt med sånna dagar

http://www.123minsida.se/unni

 
bibbi

bibbi

16 december 2011 14:36

det var en otroligt rolig dag :D otroligt fina bilder på dig å fernando :D å självklart på lilla ozzy men ni 2 blev så fina på korten tillsammans :D kram på er

http://www.ozzysteam.wordpress.com

Jeanette

22 december 2011 07:11

Tack å ja det va konon igår :D och tack för hjälpen med ekipage bilderna :)

 
OLIVIASPHOTOLIFE/Julkalender i bloggen

OLIVIASPHOTOLIFE/Julkalender i bloggen

16 december 2011 15:35

Missa inte julkalendern på min blogg!

http://www.oliviasphotolife.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards