Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Acceptera det jag inte kan förändra

Av Jeanette - 2 december 2011 05:57

 


Årets hundblogg vart 

http://www.prickig.se/ 

Mycket värdig vinnare!

För vilka bilder hon HAR på sina prickar!

Har redan innan hittat dit och beundrat denna sida! Så rätt blogg vann ;) Supper grattis till dom...

Gå in och kolla vetja  






Själv försöker jag bara inse skillnaden att förändra det jag kan, dvs göra ohyrefritt i mitt eget hus.

Jag har informerat och mer kan jag inte göra och det måste hag acceptera & släppa!


"Jag ser inget" "Vi har inte märkt nått" "Min har inget"! är inga argument jag kommer köpa eftersom då har man trots allt missat att det finns symtomfria bärare. Sen KOMMER det dyka även symtombärare men det kan ta lååång tid att upptäcka på dom som kommer tillslut påvisa symtom!

Ettsamtal i går som "inte hade nått" men som nu örjat visa...




Så därav kommer vi hålla oss på vår kant! 

Det är detsamma som jag kan få diverse influenser om jag går ut,

men jag åker inte hem till en som ligger nerbäddad och sjuk och exakt på samma sätt tänker jag skydda min Fernando!

Så nu tänker jag lägga ner och inse skillnaden att allt utanför oss ÄR och FÖRBLIR utanför min kontroll och att inse skillnaden!



Klubbar mm mm då?!...Jo då vi kommer va där...men minimera genom bad med såpa, inte hälsa på kleti pleti hålla oss lite på vår kant 


Vid Utställning såpa före, såpa efter!

och hjälper inte det så får det bli som vettten sa, med det är ju ett sista alternativ!

Förebygga ned stronghold 1 grr i månaden...


Men till en början hoppas vi att vi kan skydda oss med vår försiktighet ...   


För som sagt det här är inte kul..Det här är ett jävla hundliv... Gör ont att se mitt lilla  



Men det kommer bli bra det måste jag tro och Lystern i pälsen som börjar återfinnas är ju en liten start och ett steg framåt...

Så nu längtar jag bara först och främst på glimten i ögat och att en frisk välpälsad gospäls börjar ta sin rätta form..för nu är den väldans tunn å stripig!
 

efter 2 behandlingar

före behandling (och då ändå blöt ännu gråre som torr)...så det går framåt ;)


Ja ni ser!

Jag fick in lite mjällkvalster tjat idag med...

Men nu så, nu ska jag sluta med att försöka frälsa hela världen!


Dagen posetiva!



Man ska ju se till det lila & förtröstan iallt väl å ve,

så är det väll ändå dessa rosor som stått över en vecka för bara 19:- på Lidl...

Helt fantastiskt tycker jag   


    


Idag då...vi önskar oss en vindstilla dag och en skön utömmande promenad...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards