Hunden o Jag

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jeanette - 5 oktober 2011 05:59

 

Vet varken ut eller in och känner mig helt handlingsförlamad i allt! Hur jag än gör så sitter jag i rävsaxen! Räkningarna är skrivna, men har inte skickat in dom, för gör jag det har jag inget att leva av...

Skickar jag INTE in dom är kampen om skuldsaneringen förlorad och en sån chans får man bara en gång i levet & sen lär jag ju bli vräkt! Mars 2014 ska jag va skuldfri...  Nej jag är så trött & frustrerad maktlös på den här situationen så jag vet fan inte snart vart jag ska ta vägen... Så jag lär väll tillslut posta skiten även denna månad...

Försöker desperat få tag på ett annat boende, och sitter nu i valet kvalet om jag ska våga säga upp den här innan jag har nått annat. En arbets träning är på gång. Men hur ska man orka med att arbeta när inte ens självklara behov är tillfredställda?! Springer runt som en knarkare för att få tag på dagliga nödvändigeheter så som Kaffe mat tvättmedel mm är ingen självklarhet för en sjuk utförskrad i Sverige längre! Man får leva för dagen och va glad! Idag kan jag tvätta, idag kan jag dricka kaffe. Idag hade jag mjölk till gröten...Det är dom ljusglimtarna jag har att ta till vara på. Man tvingas leva på anhöriga som inte heller orkar och förmår hur  längre som helst. Först 3900:- Mindre för bortdraget bostadsbidrag. Sen nu ytterligare sedan juni 600:- för att man gått på sjukpenning  i ett år. 4500:- Mindre i månaden! Den är mer än kännbar den & jag vet FAN, FAN, FAN inte alls hur jag ska bete mig längre...Orkar verkligen inte mycket längre, men samtidigt för feg för att göra slut på hela skiten!!!

Hur ska man orka bli  en friskare & orkesfull människa i den här situationen???? Jag bara undrar???? Sen retar det mig att jag tillhör statestiken arbetande för att jag nu ska arbetsträna! Men jag är långt i från ett arbete & en lön. Inte ett öre mer, utan bara att det krävs att man ska orka ännu mera....

Nej fy fan säger jag!!!! Usch Usch Usch!!! Har nu oxå vart tvungen att börja med lyckopiller...Kanon för samhället & för min ekonomi! Jag blir trött & kan sova hur mycket som helst och det är ju kanon för så kostar det mindre att leva! Fantastiskt!!!!

Av Jeanette - 5 oktober 2011 05:57

Igår mådde hon inte bra min matte, inte kul alls `´(...Morgonen börja med att hon gick & gick i ren frustration över  livssituationen. Det va bara att hänga på och gjorde det bästa av situationen & gladde mig åt alla goda dofter på vägen ;)

På eftermiddagen åkte vi till mina bästa små människor Ludde & Wilmer och grilla! Matte täppte igen smithålen för både mig & Ludde! Ludde lyckades rymma & jag med :D Jag hitta nämligen ett litet kryp hål i staketet!!! Jag kunde ju inte veta att det va samma regler här som hemma där jag lärt mig att man inte ens går ut, om så grinden står uppe! Så när det kom en bil krypande tog jag tillfället iakt..och rusa dit & sa: Ingen släpper här fram! Matte kom till springande för att hjälpa till, det va iallfall vad jag först trodde...Men jag misstog mig :/... // Fernando

Av Jeanette - 5 oktober 2011 05:54

Upps! Pengar- Så idag ska man hålla sig långt borta från tanten! Nu har hon suttit & konstaterat igen, att det blir inte att fylla på föråden denna månad heller! Jo mitt, men hon får klara sig! Vet inte ens varför hon fortsätter förväntas & hoppas varje måndad! Hon bor ju i Sverige & är sjukskriven så hon vet ju! Så varför ens tro & hoppas hon blir ju bara besviken! Så säger bara en sak...Tur man är hund....

Av Jeanette - 5 oktober 2011 05:31

Vi försökte blogga med Woldpress men trivdes inte där...så här är inläggen med bilder som vart under pausen här inne


En uppdatering http://gosfernando.wordpress.com/2011/09/06/en-liten-uppdatering/   





Inte så mycket att orda om            http://gosfernando.wordpress.com/2011/08/31/inte-sa-mycket-att-orda-om-lyckorus-i-bilder/                                                                                                   Fotboll http://gosfernando.wordpress.com/2011/08/27/varit-pa-fotbollsmatch/

Första gärdespåret http://gosfernando.wordpress.com/2011/08/25/114/ 

Mötet med fåren http://gosfernando.wordpress.com/2011/08/25/forsta-motet-med-farskallar/   Välkomna http://gosfernando.wordpress.com/2011/08/19/valkomna-ny-blogg-pg/





Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards