Hunden o Jag

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jeanette - 14 oktober 2011 07:17

Här ska tränas fråga matte :)

Av Jeanette - 14 oktober 2011 04:40


Morrning morning! Här är det omöjligt att sova, fattar inte att ska va så svårt??? Men man ska va gla för det lilla och i gämförelse med gårdagen så vart det rena sovmorron idag till 4.15 idag ;)


Men förutom sömnen mår jag faktist riktigt bra just nu ;) Har hittat insperationen till träningen med Fernando...även om han nu dom sista dagarna inte vart riktigt lika kul då det är mycket löp runt om oss...Så han är lite i en annan värld, så det har vart mycket pip och ett och annat yl. Men han är inte ensam igår hörde jag även grannens hund..Alltid lika skönt när man inte är ensam  ...





Så om man säger så här ibland är träningen inte lika fanny banny! I onsdag på vardagslydnaden va jag inte så stolt över den lille. Fanns inte en fläck som inte skulle utforskas och jag va bara med som ett stort bihang...så nån träning vart det inte förutom 1.15 passivitet som inte var nått direkt att skryta med...Men men, man får trösta sig med att allting har sin tid och att tonårsperioden är en övergående faz....Peppar peppar!


Men som tur är finns det situationer som han kan briljera så jag får fokusera på dom! I Söndags var vi iväg med Bibbi & Linda och fick sitt tredje viltspår. Vi ökade tiden till två timmar och han är så bra min kille :)...Man blir så lycklig att se han så lycklig som när han hitta klöven! Oj så kul sa han :)


Lika kul va det att se på chino Lindas lilla Phalen eller va dom heter. Han vart lika överlycklig han livet leker!

Sen Ozzy...Ja han va den som brilljera mest! Han lyckades smita ut och tog Fernandos viltspår på alldelles egen hand...Ozzy älga på och det gjorde Husse också :D


Föresten har Ozzy fått en ny hemsida som jag hjälp dom med...kolla in den på http://ozzysteam.wordpress.com/






Även lite lydnadsträning på Kumla bk vart det en dag...Killarna bus (ozzy & han) fick därefter ett frisläpp! En riktig fröjd att se dom i hopp..Ozzy är nog hans bästa lek kompis för att dom leker med samma intesitet och uthållighet aldrig något gnabb..

Bara urkul hela tiden! Verkligen ett lyckopiller att fröjda....




Sen i onsdags vart det spår igen med Tessan o Texas...efter tre vilspår vart det nu ett fot spår! Och med samma glädje tog han det..Han slog lite ispåret emmellanåt men fick in alla pinnar så ja han kan han ;)


Igår hade vi en softar dag och så ska det bli idag med! Sen i morrn ska det bära av på en Gos träff till Rimbo... Det ska bli så kul att träffa andra gossar och deras mattar/hussar även vår uppfödare ska va på plats så kanske får vi träffa släkten också :)


Under veckan är det inte bara Fernando som gått på högvarav...även kameran har gjort detsamma för att jag nån gång ska lära mig...Även filmen på Fernandos Mh är nu klar! Tusen tack Bibbi för både filmning och film ;)



Fernandos Mh moment för moment och med uttalande från mentalbeskrivaren!



Bibbi och Ozzy..Duktig hund lycklig matte :)



Sen fernandos tur...han älgar på



Titta va jag  hitta...här nedan visas trfen stolt upp



Ozzy har viltspårat på egen tass :D 



Nu är det Chinos tur..han är laddad





JippIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII :D



Vill ni kolla all bilder finns dom här för beskådning 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2036606841118.2101898.1422655325&type=3



Har tränas det lite Zick zack




opps...  



Ett snurr hopp



Stå



Lite kamp kul



...coh här sitter jag..orättvist tycker ozzy



Linförighet...



Ställande under gång



snabba ligg...



Fot position..fin kontakt men fel plasering ;)



Men sen vart det Ozzys tur..äntligaen sa han



zick zack




och då sitter den andra här...fy så orättvist tyckte även han



Kom igen då matte...



Fina ozzy killen...


Efter lugna nervarvade killar fick dom bus med inkallning och nervarvningsträning







Mer foton här

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2037767750140.2101940.1422655325&type=1


Ja nu har ni blivit lite foto bostade för denna gång :D...

Ha det gott & en trevlig helg!


Jeanette & Fernando

(OBS! SER NU I EFTERHAND ATT BILDERNA BARA ÄR HALVA, gå in på respektiv länk och se bilderna hela istället om ni vill)

Av Jeanette - 9 oktober 2011 21:13

       

                                                      

 
Av Jeanette - 9 oktober 2011 06:54

Gomorron världen! I fredags va jag , Monica & Bibbi och träna på Öbk med våra ungtuppar! Monica och Zacco träna utställning inför groddens inoff på Lördagen!

Fint och duktigt ekipage som både sprang & stod vackert! Ozzy fick agera störning som andra hund så även han fick bla lite utställningsträning! Fernando träna vi budföring med..och JA, vi fick till en gång då han sprang tillbaks och inte stanna hos roliga figgarna! Dom fick vara väldigt svala och tråkiga medans jag fick vara desto roligare. Så den lite översociala gossen ville springa tillbaks   Så YES..det som käns som det omöjliga kanske endag med mycket träning blir möjligt!


Men jag har sagt det förut och säger det igen...attans va kul han har blivit att träna   lite övertaggad men det anser jag kanon...för nu finns rätta lusten viljan... 

   

  (Monica och Zacco)


Till kvällen gick vi en promenad & till vår inhängnad där han får springa av sig...men för dagen hade han inge spring i bena så då träna vi lite till...bla hopp...ett hopp som va lite svårfångat på bild..men hoppa det gjorde han 


   

Sen lite "stilla" övningar på diverse saker och ting...och mest då för att matte ville fota ;)


  




 


Den övre gick ju bra..den undre var lite svårare sa han.... "Vadå ska jag posera så här"...  



 

Sen igår tog vi en förmiddag på groddens inoff utställning... Tyckte han skötte sig jättebra nått litet gruff men inget mer...Sen att han är lite sprallig och hade mycket att kolla och lukta på det tillhör...Kär och lite galen vart han också   Meya var på plats och det vart lite buskul och pussar 


 

Men det va inte bara bus och lek vi kolla in när Dobbermannen kelly och Pinchrarna beträdde banan...


   

Kelly och Johanna kamma hem ett Bir & Hp och det va så kul att se en sån glad matte... Grattis!


   


Sen va det Zacco & Monicas tur... Fin exriör kretik, med tyvärr lite blyg för dagen för dommaren! Men som sagt mognad & lite mer övning ger färdighet..så en vackerdag kommer allt sitta där       


    

Efterdet tog vi en sväng till mamma och va ut och åkte lite...Träffa på ett par som vart överförtjusta i min lille gosse :) Så nu är det bäst han passar sig, för tröttna jag slulle jag komma med han........  


Men med närmare eftertanke så, Nej...Det lilla barnet är inte till salu för allt smör i småland   

Av Jeanette - 7 oktober 2011 06:07

 

I onsdags kom det!!!

Så bästa barnet benar runt på sina B-höfter :)..Så skönt när väntan är över & att det va så (B)RAAA!!!   


Igår va vi i väg med Tessan & Texas och skulle gå en vandringsled...Och med Eniros fantastiska vägbeskrivning så kom vi ju INTE dit vi skulle! Den började bra med förklaringar som riksväg mot Nerkeskil osv..men till slut stod det bara åk 4 min ta vänster..åk två minuter ta höger åk 1 min ta vänster osv...Ja det säger sig ju självt att det inte funkar i praktiken  ...Men men vi hamna i urskogen bland lera och dy och avnjöt vår grillade kyckling m tillbehör på en stubbe och när vi väl skulle äta kom regnet ...Så om inte så tur med vädret & vägbeskrivningen så gott va det   ...


..och vem kan motstå fyra bedjande ögon..och dom höll med..smaka ypperligt!


         


I Söndags skulle jag o Wilmer till skogs och hade packat matsäck mm men sen ville inte barnet med så då åkte vi och fick byta barnbarn...För den lille han hade inte "ont i bena och frös" = (datorn kalla)  ...


Fernando fick sitt andra Viltspår, ett ganska långt som han fixa med bravur...


 


Och här försöker han stoltsera...men tungt är det  



 

Helgen dessförinnan var mamma & jag på en utflykt & lite shopping till Hellefors!

Där och då hade vi lite mer tur med vädret & även tur med att fynda otroligt billiga kläder...


Stanna till och fika och promenera...och JA Fina Höstdagar är vackert             

Idag lutar det åt spår & lite utställningsträning med Zacco & Monica som ska beträda banan i morrn på Groddens inoff utställning! Där kommer vi även innfinna oss som hejjar klack   Så hörs vi inte och syns innan dess så får ni ha en toppenhelg!


Kram från oss // Jeanettte & Fernando 

Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:23

Att blogga med woldpress var inte vår grej...Tog alldelles för mycket tid att få upp lite bilder!

Men hemsidan är fortfarande på http://heslabyfernando.wordpress.com/ 

Mvh Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:22

Gratisbild på Rådjur

Bilden är snodd på http://www.fotoakuten.se/gratisbilder_foto-3520.html

Vi fick till lite rådjurs träning igår :) Jag har hittat stället en hel familj håller till så där kan vi få till kontunerlig träning och har nu träffat på dom två dagar i rad ;)  Han blir ju helt loss men ett nej och när han vänder upp berömmer jag. Han får inte ens titta, när han varvat ner och slutat flacka med blicken och har kontakt med mig går vi lugnt vidare!

I morse var dom inte där så då körde vi lydnds träning med viltspår som störning...och han är ju så kul att träna nu och det börjar verkligen lossna både här och där :D... Duktiga lilla pojk!!! Äntligen har vi fått till ingångar utan handtecken...då jag vågat mig på att han verkligen får tänka..och där & då satt den ;) Vänster svängarna börjar också sitta... Så nu är vi inne i en riktigt kul träningsperiod!

Idag har vi också vart till Sanna marken och miljötränat. Det blåste orkan och plast flög men han gick där som inget hade hänt..hade fullt upp med alla dofter, intressanta människor & andra hundar att kolla in!

Ikväll var det meningen att vi skulle på vardagslydnads träningen, men vi hoppa för jag hade ingen alls lust att ge mig ut igen i denna blåst igen.

Nu är natta timmen slagen och vi tackar för oss och säger godnatt // Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 5 oktober 2011 06:20

Helt galet hur dåligt det uppdateras här... Men den här gångenhar det inte bettyt brist på att vi inte haft nått att tälja..utan snarare brist på tid! Bland annat har Fernando beträdit Mh banan & höftledsrönkas... Men vi tar väll en snabb genomgång vad som hänt före det...

Här ligger en skadad älg!!! En ny uppgift han fått börja nosat på

Mycket kul & spännande tycker Fernando!

En & annan utflykt med person spår & mysfika..har det med blivit!
Och lite hundpromenader...Här fick även Ludde en alldelles egen att gå med! Mycket sött ekipage :)
Och en vandringsled i kilsbergen med fika pause så klart...
Utställning med Texas
 och hans bror som jag fick äran att vis upp :)
Där jag även köpte en bädd...Ett mycket dåligt impulsköp, för han anser sig ha dom bästa sovplatserna redan! Sängen soffan parketten ryamattan...Vet inte hur jag tänkte men snygga och matchiga va dom ;)
Så här är dom..Världens sämsta & världens bästa impulsköp :D
(sängen är nu såld till en som uppskattar den)
Sen skulle vi ju få sällskap på dagarna av Baccus...så vart icke fallet för hans ynre bror gilla inte dagiset så då fick dom byta plats.  Lite tråkigt :( och jag valde att inte ta hit en ung hane i samma ålder :P
Förutom det så har vi tränar vi lydnad & vardags lydnad i att inte jaga, spåra vilt...så hinner inte uppdatera så mycket mer för stunden för det börjar skymma på och vi ska ut och kolla in dom vilda djuren som snart brukar röra sig här över gärdet och arbeta på ett NEJ inte jaga ;)
Ha det så gott Jeanette & Fernando

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards