Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

En gång är ingen gång....

Av Jeanette - 27 juli 2011 06:29

  Men fem grr harar är = Jävligt duktig hund!!! Fast jag förstår att det bara är tur och inte befäst än, så är det ju ändock trots allt fem lyckanden och inget misslyckande änså länge :D

En gång hade jag redan kontrollen när han såg en å jag sa sitt kvar och han satt kvar!

Andra gr hade jag lagt han plats för att gå ut och göra ett upletande. En meter från mig och fem meter från honom har det legat en hare och tryggt, som får fart när jag kommer gående tillbaks! Han ligger kvar!

På promenaden häromdan springer en hare över vägen och jag ropar och han kommer!

Igår på på ett gärde kommer vi gående och tåget gör ett tjut och det kommer först en hare dragande över...Han är lös men hinner hejda han och säger sitt stanna kvar, tränar en stund och då kommer hare nr två för dagen...Han sitter på kvar!


Så han har absolut skaffat sig pluspoäng & det har han även gjort i sina framgångar med miljöträningen bland andra hundar också! I söndags var vi till Collie sm med Texas & Tessan och kolla och öva lite miljö...      



   

Måndagen förmiddag var det till Kumla Bk på förmiddagen & förutom lösträningen vart det en plats liggning! Klarade han galant trots skällande uppstigande hund brevid sig!


Mer än nöjd var jag även över mig själv häromdan då jag även tränade han lös på klubben! Jag tror aldrig han skulle dra fram till en annan, möjligt vis om det var nån han kände men inte annars, så jag vet inte vad som blir med mig! Jag tränar han lös på gärdena här ute & det kommer hundar både cyklade & gående...Men så fort jag kommer till en klubb då vågar jag inte...hm! Men nu så har jag vågat en gång så kanske jag kan våga ge mig på det fler grr ;)

För det va en jätteseger för mig själv...och han gjorde vad jag trodde...för han ägnade inte den hunden en tanke :) Duktiga hund <3


Fick även hjälp med targen "dutt i handen" som i slutet ska bli ett avlämnade :) Får se om vi lyckas...


 

Sen måndag kvällen fortsatte på vardagslydnadsträningen med Skk på Öbk med ca 20 ekipage!

"Vilken skillnad"...fick vi höra och JA, lite stolt blir man ju :D...

Han klarade lektionen med bravur & tränade mycket på att han låg och andra ekipagen passerade! Så duktig va han tills på slutet, då han uppförde sig "otillåtet" en gång! Med lite eftertanke skulle jag ha avslutat tidigare då han började visa sig lite trött...Men fick till slut ett lugn fint avslut trots det!


Därimot Igår va inte västervarvet så kul...Inte alls med glimten och samma lust i värmen och inte ens leksaken va skoj, så då va matte duktig att se o inte pressa på! Det vart högst en kvart träning men hade trevligt ändå och va jätteduktig i att bara vara! Kunde igår sitta på bänken och hundar passerade, lite på vakt nån gång men gick att bryta...Så ja jag är mer än nöjd över hans framgångar!


 

Monica & Zacco...Zacco tränas här i att övervinna att människor är lite otäcka...



 

Fixa han fint och den läskiga mänikans godis gick till slut att äta & som tack fick hon tom en puss till slut :)



 

Helenas söta mitelspitt "Baltazar"



 

Sen va det två små på plats, så underbart söta så man nästan dog ;) Fernando tyckte dom va mycket intressanta & fick hälsa på dom & passivitetsträningen va ju inga problem för lilla Gucci...Somna tryggt i mattes famn :)



 

Och Meya...



  



 

Idag va tanken på Hallsberg Bk! Men vi får se, kanske styr om och tar en "bara vara hunddag"! 


Fortsätter med lite mer morgonkaffe & promenad och överväger saken därefter ;)

Ha en bra dag // Jeanette & Fernando

 
 
Lisa

Lisa

27 juli 2011 09:10

Duktig matte och duktig hund!!
Kram Lisa

http://www.mountainvalley-dogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards