Hunden o Jag

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Jeanette - 15 juli 2011 19:59


Duktig han är...Eller hur?! ;)

Av Jeanette - 15 juli 2011 06:01

 

Häromdagen vart det iallfall tillsist en liten sväng till Ringträningen! Iväntan på att det skulle sätta igång så låg han bakom och kan inte fatta att vi altid får fram lösspringande hundar till oss. Tycker inte om och det blir så fel...


Jaja, I ringen gick väll siså till en början... Inte dum på nått sätt men NOLL konsentration! Vet inte ens om han uppmärksamade att jag var med   .

Men då vart det arrest i bilen under en cigg och vatten pause..Sen ut igen och då gick det mycket bättre! Satt tom på bänkarna och hade han bakom mig, en utskällning mot en för närgången hund, men fick kontroll snabbt och sen kom en till och då sa han inte ett ljud och såg lugn ut, så då avsluta vi den dagen och va mycket nöjda över det!


Hundar på plats...


 

I onsdag var vi med Bibbi & Johanna till Kumla Bk...Metoden "hunden bakom" dig annamades och det gick riktigt bra måste jag säga. Ibland lite utråkande ljud, men låg även lugnt fint därimellan... och gnällandet är en annan femma!

Men tala inte "fult" till nån fast det va en o annan ung hanne & oroligt runt om... Kändes bra       





  




          

Även en vacker Briard flicka på plats..Oj oj oj vad man blir sugen kan jag erkänna... 



Men det får vänta ett tag! En liten sak i taget 

Och när den älskade lille saken hade fin kontakt, fick han lite träning & bus...




       

På eftermiddagen tog vi promenad till Kumla sjöarna för ett bad... 



         

Orädda ankor kommer simmande imot han...skyddas det som skyddas kan ...

"MIN BOLL"



   

Antagligen vana vid fågelmatare... :)

Får se om man vågar sig dit mer 

http://na.se/nyheter/kumla/1.1283839-badvattnet-kan-vara-farligt



     

Promenaden fortsatte sen till Barn & barnbarn eftervägen träffa vi på en mås babis



 

Pappa & Mamma skulle ut och det va trötta barn som skulle nattas   

  

Sen vart det en natta promenad hem...Så igår va det en lugn dag! Jag gick ner och pumpa Cyckeln och han fick en jätteliten provtur.

Första metrarna skällde han och studsa men sen trava han fint på! Sen kom Tessan och vi gick en sväng tillsammans annars hände det inte mycket och det va lika skönt det ;)..Ser ut att bli en repris på gårdagen för här skvalar det ner! Höstrusk!!!


Det va det...Ha det gott / jeanette & fernanado


P.s Fernando äter nu iallfall...Inte hela dags ransonen..men han äter    Ds

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards