Hunden o Jag

Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Jeanette - 9 juli 2011 06:57

 

Go morron! Vi börjar väll med det söta... I onsadgs var jag & Moniqa med hennes Zacco till Öbk och skulle ha utställningsträning! Visade sig vara fel dag, så vi tränade lite själva, samt testade på Agillyti hindren...Det tyckte han va skoj, och lite väl våghalsig ibland så man nästan vart rädd. Vart sugen på en kurs så man kan lära sig grunderna och latja runt själva sen! Men det bästa var nog att dom hållde på att träna IPO och sköt hela tiden! Första skottet en blick...sen vet jag inte ens om han hörde resten! Han var både aktiv & passiv...så det känns väldans skönt så här långt   !


För nån dag sen var vi också och bada i Säbylund...Han vart mindre fräch efter det badet så igår vart det bad och kloklippning! Och oj oj oj vad han är BÄST :)


Från att ha varit en Panisk, Rabis smittad huggorm vid kloklippning ligger han nu helt avspänt i ryggläge med huvudet i mitt knä...Bak tassarna vill han ännu ha lite koll på, men gör inget! Och jag kan nu liksom skiva av klona ett par gånger, sen filar vi resten! Hade jag aldrig kunnat drömma om måste jag erkänna att vi skulle någonsin få till det så här bra...Så jag är väldans stolt över vår prestation och har kommit dit vi är idag vad gällande den biten...DUKTIGA BÄSTA FERNANDO  


Sen har vi en gobit till, och det är att vi nu är anmälda till Nationella utställningen i Askersund..Ska bli skoj och det blir hans då första officella!

http://www.skk.se/utstallning/information-utstallningar/utstallning/2628/



Sen återstår nu bara i vilket skick han kommer vara i ?!

Han har nämligen för dagen & en vecka tillbaks arbetar stenhårt på Beach 2011 och är i en riktig matvägran...

Han är nämligen kär   Löptikar runt om här... Stressande matte SUCKAR tungt!

Men ska försöka ta det så vackert jag nu kan!

Maten ut..Inte äter, ta bort! Så får vi se om det rätar till sig!


Har även märkt sista tiden att han blivit "hanigare" mot andra hanar...och ibland tom riktigt ful i mun...Hmmm

Men vi går mot den ljuva underbara unghundstiden så det är bara arbeta genom sig det här och va nöjd och gla´vad det lilla livet ger därimellan   


Avslutar med några bilder på Ozzy från Aussi specialen...Egenhändigt stulna på Fb av Matte Bibbi 



      Uppfödar grupp 2:hp                          



Ha det gott & Trevlig helg // Jeanette & Fernando


Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards