Hunden o Jag

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Jeanette - 5 juli 2011 06:02











 

Söndagen startade kl 03 på morgonen för avresa till Möldals Sisjöns Brukshundklubb på Australien shepperd specialen!

Ozzy skötte sig kanonen i ringen, men trots det gick det gick det inte riktigt hem hos dommaren för dagen och hon va snål på Hp. Han vart 3:deje bästa hane men med fin fin kretik!

Men jag tyckte det gick kanonen & jag gjorde vad jag kunde och får vara nöjd med det!


Kretiken: Bra typ. mycket bra propotion i huvudet. korrekta ögon, bra hals, tillräckligt vinklad fram å bak, tillräckligt förbröst, lite överbyggd, rörselser lite lösa kunde vara mer effektiva, ljuvligt temperament

Domare: Britt Siegstad

Så Grattis Bibbi & Jocke till duktig hund & fin fin kretik   


Ozzy´s Bror placerades som 2:a men även han utan hp

Vinnaren i lila 


Undra om jag är partisk?, men jag tyckte helt omvänt   

   

Däremot BIS hunden...Vilken hund!!! Vilken Show!!! Där hade vi samma tycke dommarn och jag....



Här är det lite syskon träff ...



 

Men den lille filuren han gjorde inte många knop för dagen! Trött från morgondagen & upp i otta och matvägran! Vart nog lite mycket för den lille och Här sover han sin bästa skönhetsömn mitt i showen. Men mot slutet va det inge roligt längre, han va riktigt surig på dom flesta som kom i vår väg! Hårt att va hund i bland. Som kompensation släppte vi ut dom värsta spänningarna i Askimbadet och dom fick bada av sig i havet! Väl hemma vart promenad & frisläpp på gärdena...

      

Så igår va vi båda seeega... Vart en härlig skogrunda i Tripphult och han fick använda sina lurviga, sen vila! Sen promenad till video butiken, sen soffläge igen och kolla på film... Sen kvällspromenad & sängen igen! Så idag borde vi nog va lite utvilade  .............. Kanske!


(inga bra bilder och vi va inte ens med, jag känner mig verkligen inte nöjd med kvaliten på bilderna med den här kameran)

Bilder Kanske kommer senare & det ska även va filmat, men hur man får in det vet i hundan! 


Men tills vidare, Ha det gott / Jeanette & Fernando

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards