Hunden o Jag

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Jeanette - 10 juni 2011 05:50

 

Morning morning...Nu ska vi se om vi kan synka in varrandra och va friska & pigga båda två! Jag fick mig i allafall en penselin kur så sista dan åt jag i går. Vart någe bättre men fick sämre och sämre med luft! Så i förgår fick jag ge mig på Valters kortison för att få luft, men fick i går lite annan medesin att andas på! Så härligt och bra det kan kännas att få luft igen ;)


Så några större utsvävningar har det inte blivit. Promenader, ett par bad och utflykter det är väll vad jag mäktat med. Men nu hoppas jag...orka tom både damsuga och klippa gräset samt promenader i går. Annars har jag vart helt slut efter promenader! Så kanske kanske...Peppar peppar


Åskat har det gjort också, och det redigt och ordenligt! Men den lille kan man säga tar det med full ro...Bilden ovan ligger han och kollar in skådespelet tillsammans med grannarna, medans jag själv försöker göra allt för att låtsas om som att det regnar..Vilket det gör också   ...........


En dag var jag med ett par kompisar till Harje baden...Avnjöt dagen i skuggan då jag inte fick va i solen pg av penselinet! Men det va skönt ändå men det lilla bruna som man fick med från Turkiet är borta...Men snart kan jag ut och brännas jag med ;)




   



En annan dag gjorde mamma jag Wilmer & fernando utflykt till Askersund, det vart bad och glass för småkillarna tyvärr var inte kameran med då. Essunndet blev det en annandag och där avnjöt vi en mastodant räkmacka. Här vart det dock bad fritt pga allmänn badplats.



       

Här äe vi i mammas sommarstuga... Den lille roar sig med vad han kommer åt...

Bollek!





 

En sopskyffel kan va super kul...



        



 

Hjälpreda!



 

Charmig kille kollar under lugg medans snålvattnet rinner...



   


Och sen en favorit...Puss kalas



    

Mammas sommarstuga ligger i Karslund och precis nedan för går ett joggingspår! Inte ett ljud eller att han bryr sig när dom kommer hundar! Så duktig och "enkel" kille!



 

Massa skogsrunder har det med blivit både lösa samt i motionspår. Även här är han så lätt, bryr sig varken om det ena eller det andra...förutom alla goa dofter då då ;)



              

Har även vart på återbesök för för höfterna och att han kliar sig ännu något! Inte i närheten av vad som va. Dom sa att det är helt möjligt att han ska ha skabb kvar, om han ens haft skabb! Men det har han haft för han har en helt annan lyster + att han har börjat verkligen bygga upp sin päls. Så nu misstänker dom allergi så nu är han satt på ett specialfoder "skitbilligt och bra" NOT! Han ska nu äta det i 8 veckor sen ska man typ provosera fram ev allergikälla! Så det känns väll mindre kul då han inte får äta nånting annat, varken ben eller annat gotta! Däremot vad som kändes desto bättre var att han inte längre smärta i höft och länd! Fråga om det hade med UVI att göra men det kunde dom inte säga. Antingen det eller också hade han gjort nått just då! För nått fel på plåtar va det ju inte...Så fina höfter och länd så! Så det är ju mer än bra! Kommer även nöja mig med det tillsvidare och inte omrönka han just nu iallfall för registring på SKK! Jag vet ju att dom är fina ;)


Ja ja...Det va det för denna gång! Ha det gott i den tropiska värmen   


// Jeanette & Fernando

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards