Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Ljusare tider!

Av Jeanette - 19 mars 2011 06:48

 

Morning...vi går mot ljusare tider! Fernando har piggat på ordenligt och i går var han helt loss! Han är förpassad till koppel promenader tills jag hört nått från Analysen. Dom skulle ha fått provsvaren i går men dom hade inte kommit än. Konstigt att det ska behöva ta sån tid!? Men jag antar nu att det är ett virus han åkt på, som antagligen inte kommer behövas penselin till. För då borde han väll inte blivit så pigg redan...? Så antagligen åkte jag in när kulmen var nådd IGEN. Och 1800:- fattigare! Känns ju lite retligt...men ändå väldans skönt att han är så pigg och helt "galen"  ...


Kanske är han så pigg att bli av med lusarna också...Konstigt att man inte märkt nått kli på han! Det jag har märkt är att han känts "skitig" i pälsen trots att det inte var så länge sen han badade. Sen glanslös men har trott det berodde på hans enorma fällning...Sen har han ju rullat i snön, men det har jag inte heller tagit nått vid och trott att han bara gör så. Men allt har nog en annan orsak...läbbig Löss!!!


Hade jag hittat det här för ett tag sen hade jag vart hysterisk...Men man blir luttrad! Vad gör väll en liten lus gämfört med avlivade hundar och andra sjukdommar!    


Här averkas dom...Mysigare stunder har vi haft, sa Fernando men accepterade och invänta verkningstiden....  

Efter badet tog jag kontakt med Analysen (vetrinären)Dom sa att efter frontline Comp skulle man vänta 2 veckor på att träffa andra. Men på Frontlines com står det 48 timmar! Måste väll ändå vara Frontline Comp som stämmer annars lär ju alla smittade hundar gå runt och smitta i 12 dagar, för det är ju inte alltid man ringer vetrinär! Nu tänker inte jag låta min träffa andra i allfall innan vi har fått provsvar från Analysen och vet vad det kan röra sig om...Men iallafall! Får kolla upp det lite mer...


"Dödar loppor inom 24 timmar samt fästingar (Dermacentor variabilis, Rhipicephalus sanguineus, Ixodes scapularis, Ixodes ricinus, Haemaphysalis longicornis, Haemaphysalis flava, Haemaphysalis campanulata) och löss inom 48 timmar efter behandling."


http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20040607003022&DocTypeID=14


Igår hade även jag lite hårvård och la in slingor, efter att ha totalt snaggat av mig nästan allt. Börja i November när Valter gick bort! Det bara rasa stora tosar! Härom veckan vart inte nöjd med den sista klippningen så saxen har gått varm varje morgon i badrummet och tillslut fanns det inte så mycket val...

Vart ett besök hos Sussie och det vart ett rejält klipp! Så nu finns det inte så mycket mer jag kan bekymra mig över...Det känns bättre än sist och möss effecten är i allfall borta. Jag som har lovat mig att ALDRIG mer va kort hårig...men nu blev det så och så här blev det...



Sen vart det en heldag med barnbarna...Här är Wilmer mäster fotograf och objekten är jag & en Trött liten Ludde!  



Sen har vi bäster kocken själv... Wilmer   Ludde står med ett beundrans öga   



Litet puss & kram kalas...Bästa polarna! Dom rev i allt i går båda två...  

Dom lekte med toapapper..plastburkar..sängbus jag lättare och nämna va dom inte gjorde..."Lugna och fina"   Men dom hade kul och det va ju huvudsaken och sen vart jag sysselsatt också!


   


Mina Älskade Älskade Barn!


  

Idag är det Hund Sällskap kumla igen!

Så jag får försöka trötta min lille kille med lite hjärn jumpa och en koppelprommis innan, för han kommer bli hemma!


Vi önskar er en underbar Lördag // Jeanette & Fernando

 
 
Linn

Linn

19 mars 2011 15:43

Nämen, man hann ju inte säga "fin frilla" förän det var en ny frisyr igen. Fint! Men ta det nu lugnt med saxen i helgen, ;) !
Trevlig kväll önskar jag å Mille

http://www.indiano.se

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

20 mars 2011 07:19

Haha :) Nä Saxen har nog gjort sitt...Om jag inte kan ge meig nu får jag nog ta till rakapparaten! Men jag ska försöka låta bli ;P // Kram på er

http://gosfernando.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards