Hunden o Jag

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Jeanette - 13 mars 2011 05:35

Ny Saxad fram och bak...

 

Jag är nyklippt av svärdottern, fram och bak...

Kort kort och tofsar är ett minne blått!


Fernando´s päls är inte nyklippt, men trots det ligger den i varje hörn och pryder sin plats av små/stora råttor...Inte så mycket pälsvård som hos Briarden men damsugaren får arbeta på desto mer mellan varven  ...


(En liten parantes bara)


Dagarna har vart fyllda med träning...En dag på klubben, då det även vart lite skott träning på avstånd! Medans Mia träna skott, tog jag med mig småttingarna Ozzy och Fernando på en promenad! Han reagerade inte det minsta..så det känns ju bra så här långt!Lilla Ozzy var också jätteduktig...


Sen tillbringa vi Fredagen i sökskogen med Mia, Anita & min dotter Tessan!

Strålande sol med strålande hundar!


Först ut va Mia´s malle tik Myrra...En erfaren tjej som tycker det är SUPERKUL


 


Sen va det Texas som debuterade i Sökskogen! Vi trodde till en början att han skulle tveka att leka med figuranterna. Men där misstog sig både matte & mormor! Det gjorde han utan problem...

Liten tvekan ut precis som Fernando gjorde första gången...men sen va det bara toppen kul! 


Texas hittar buse och får gotta...


    


Sen va det Fernandos tur...Jättekul att se han agera! Trodde han skulle tveka ut men idag (tredje gången han kör sök) var det ingen tvekan! Bara kanon kul och använde näsan jättebra...Så då vart det givetvis bus & gotta för honom med

   

Här är det nått.... 


Jaaa...BUS! 


och ännu mera bus med Mia...    


och ännu mera och gotta   

    

Atom skäller ut matte Mia   ( skallmarkeringar)


Och duktig kille får givetvis...KÖTTBULLE!    

OBSERVERA Köttbullen i luften och Atoms Köttbulle blick   ...

(Bästa bilden idag..haha)


   


Eftersnack.... 

  


Anitas Flori i full fart i sökskogen....

 

Det va den trevliga dagen    


Igår vart det loppis för min del och jag kamma in en liten trevlig summa! Till en början såg det skrämmande ut och jag greps nästan av panik...men sen så!

Jag åkte hem så här nöjd   !

På kvällen kom bibbi över och vi käkade Köttfärspaj och massa godis och kolla melodifestivalen! Trevligt som vanligt men lilla Ozzy fick stanna hemma hos husse, då han inte alls mår bra i sin urin infektion! Han väntas operation på onsdag så vi håller alla tummar och tassar vi kan för att han får bli frisk sen! 


Vann rätt låt då? Ja i går va det hugget som stucket vi hejade på Danny men vart ändå inte besvikna...Tyckte det va många som kunde representera Svergie faktist i år...oh my god va också en favorit! Blir nog kanonen med Erik...bra låt med charm som få...


Sist men inte mins så har jag blivit bjuden på en resa av mor min! Helt fantastiskt ...Vi åker med son och barnbarn och svärdotter och hennes pappa och hans fru!

Har bara vart utomlands en gång..så det blir spännade men också lite läsket eller mycket läskigt att flyga!


Fernando ska tillbringa tiden hos Bibbi och Ozzy...Känns tryggt och skönt då dom inte bara ställer upp utan även tycker det ska bli kul att rå om han! Jag trycker på GILLA GILLA knappen och tror han kommer få kanonen där! Säkert värre för mig att va utan honom ;)


Här ska vi bo http://www.ving.se/turkiet/alanya/sunpark-garden

SunGarden SunPark Garden


Så det ska bli mer än spännade och skönt kul   


Idag är det hund promenad med "hundsällskap Kumla"! Tyvärr kommer jag bli själv utan Fernando då han inte verkar helt 100   Han nyser och snorar och hade var i ögat i morse, så jag vet inte om han blivit förkyld...kan hundar bli förkylda?!

I går eftermiddag/ kväll va han även väldigt trött, men trodde det berodde på att jag hade vart ute en lång på morgonen och sen fick ensamhets träning (mentalt) sen kom mamma och höll han sällskap och tog han på en långis igen. Men tyvärr, det verkar kanske va nått annat på G! Så han får stanna hemma så får vi se vart det tar vägen, utifall det kanske är nått som smittar!


Här är det än så länge grått och mulen...men en önskan är ju att få samma väder som i går! Hur som ha en skön söndag // Kramar Jeanette & Fernando


Av Jeanette - 13 mars 2011 05:02


Plus granskar fallet. Ett mycket starkt rörande program som får en att bli både ledsen & arg! Skildrar verkligen hur exakt det verkligen INTE får gå till!


Starkt av Kajsa att ställa upp och jag hoppas att hon verkligen får sin upprättelse och att Agria erkänner sitt misstag & visar LITE medkänsla så hon kan lägga det här bakom dig och gå vidare!


Som det ser ut nu så är Debatten i full blom inne på Agrias fb sida..och hittills har det bara strötts ännu mer salt i såren! Verkligen Skrämmande & upprörande!!!! Väldigt glad att jag har bytt bolag...Det gjorde jag sist Agria var i hetluften!


Kramar i massor till dig Kajsa // Jeanette & Fernando

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards