Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Träning! Här och där & på det & det...(+bilder)

Av Jeanette - 2 mars 2011 04:57

  


Vakna kl 4.04 En tidig morgon då jag har vart bortskämd med sovmorron nu ett bra tag till ca 5.30-6...Rena förmiddagen för en som brukar slå upp mellan 3-5 ;)

Vet inte vad det kommer sig av men jag mår verkligen bra! Kommer inte ens ihåg när jag mådde så här sist, om jag ens har gjort det...


Energin sprudlar både här och där! Så även suget på lite hundträning av olika slag!

Igår var vi & Bibbi och Ozzy och körde ett pass både lydnad och sök markeringar! Dagens höjpunkt för killarna Ozzy & Fernando var nog iallfall söket...Oj va det gick och så kul det va och hitta en människa i skogen...Viljan & enegemanget vart det MVG på!


Och glädje smittar...En glad & stolt Matte Bibbi över sin goa Ozzy   

som även va super taggad på inkallning...Duktig kille!


 


Fernando och jag träna också på Inkallning, sitt stanna kvar med Bibbi som störning och linförigheten...


Fot...

   


 


 

  


Duktig liten gla villig filur...får belöning!

 

Jättekul hade vi   

Lite fika med passivitet och frisläpp fick vi också till...


   

med ett litet avbrott på nu räcker det, och sitt stanna kvar!


  



Duktiga vovvar...Hopp och lek!          


Höjdpunkten för matte var nog hela dagen! Först en morgon runda vid eriksson där det är rena hund träffen nu på mornarna. :D Sen hundträningen och som avslutning en Kanon föreläsning på Örebro BK med Kenth Svartberg och smarrigt fika!

Både intressant och framförallt va han jättekul att lysna på...Rekomenderas starkt om ni får möjligheten!

Så vilken dag det blev...Vilken träning...Vilka hundar...Vilken föreläsning!!!

Tusen tack för den   ....


http://www.svartbergs.se/index.html 


I måndags var Texas här. Det vart det vanliga men på eftermiddagen så tog vi en sväng in till Ö-o och hade stads träning! Dom va kanon duktiga! Men efter mötet med en tjej plötsligt skrek när vi passerade, kunde man se en liten smula av försiktighet och ett undrande (va hände??) från Fernandos sida...Han släppte det och vi satte oss inne på Krämaren  en sväng och då la sig båda killarna! Det har ska jag göra oftare...En miljö som faktist påminde väldigt mycket om utställningen på Mässan!


Förutom det lilla, var det ju väldans intressant med alla nya dofter som skulle inspekteras, så därimellan vet jag inte ens om dom såg allt folk..iallfall inget dom visade    


        


Idag kommer det dock inte bli en lika bra dag om vi skulle fråga Fernando i eftermiddag! Än så länge är han lyckligt ovetande...Vi ska nämligen till Bista och klippa klona. Vill verkligen ha ner klona så kommer nu göra det ett par grr för att få ner dom, men sen kommer vi bara hållas med filen! Men jag ska göra det bästa för att kompensera det hela...Dagen får visa vad det blir...


Efter stads rundan vart iallfall ett STORT märgben...Kanon sa han   



  

Ha en underbar dag // Jeanette & Fernando  

 
 
Ingen bild

Jana

2 mars 2011 09:59

Här har det hänt en del sedan sist. Grattis till utställningsresultatet, charmig kille din Fernando. Lydnaden ser finfint ut och jag hoppas ni kommer långt. Lilla aussien är bedårande söt. Även Eclipse har en aussie som träningskompis. Han kallas för Buddha och är en riktig fena på agility. Kent Svartberg hade jag gärna lyssnat på. Följer honom på webben och framför allt hans agilityträning, han gör roliga banor som vi använder på träningen ibland.
Ha det fint
Jana & Eclipse

 
Lisa & Gossarna

Lisa & Gossarna

3 mars 2011 12:33

Härliga bilder!! Och vad roligt att dagen var så bra. Har aldrig varit på nån föreläsning av Kenth men ska verkligen göra det om han kommer till mina trakter.

Hoppas det gick bra för Fernando med kloklippningen på Birsta.

Kramelikram
Lisa, Qvittra & Shakiro

http://www.mountainvalley-dogs.se

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

3 mars 2011 16:12

Jana: Tusen tack :D Ja han va suverän...får ni chansen att gå på en föreläsning..Ta den! Kul med agillity...har aldrig provat mer än på hindrena på mitt eget lilla sätt...får se om matte får upp kondisen och provar en kurs nån gång...ser onekligen kul ut och jag tror den här lille filuren skulle tycka det :)Ha det gott & jättekul ni tittade in...

Lisa: Ja en riktig härlig dag...Jodå han ligger här och överlevde även denna gång ;) skrek och åla tre tassar 4:de gav han upp! Men det va inte så mycket att klippa denna gång...så nu ska han få slippa. Nu blir det fotfil i fortsättningen ;)// Kram

http://gosfernado.bloggplatsen.se

 
Linn

Linn

3 mars 2011 18:13

Så super duktig han ser ut när ni tränar. Känner genast att vi måste skärpa till oss här.
Oj oj den föreläsningen hade jag velat gå på!
Har läst hans bok nyligen. Kul att Fernando har flera killkompisar. Mille har bara tjejer runt om sig (tyvärr). Gullig kompis Ozzy!

Kram från oss (tack för grattis i gästboken)

http://www.indiano.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards