Hunden o Jag

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Jeanette - 13 februari 2011 07:37

Med dom orden...Som ett mantra i mitt huvud, vakna jag denna morgon...

Och vad kan denna underbara gåva mer sympolisera än just DETTA!

FULL FART FRAMÅT...MED GLÄDJE & ENERGI!



  Tusen, Tusen Tack  

Bibbi & Mina Älskade barn med familjer & Mor kära mor...

och framför allt...

Tack Till Dig Min Älskade "Lilleman" Valter   


Hela dagen i går var helt Mirakulöst Fantastisk! Kände mig så ofattbart stark, lugn och harmonisk! Inget alls jag hade väntat mig dagen till ära...

Fattar inte alls vart insikten och känslorna kom i från, men den bara kom till mig och inget jag bara annars försöker säga till mig själv...Utan Jag kände verkligen känslan! 

Jättekonstig men härlig känsla! Kanske va helingen jag fick dagen innan ;)


I onsdags kom Bibbi över när jag satt och välta mig i all min sorg och bitterhet!

Hon fråga om det gick bra om hon kom över på Lördag...

Ett varnade finger till henne att " Valter skulle bli tre på Lördag" så hon skulle veta vilket humör hon förmodligen skulle mötas av... 


Jaha, är det dä...Helt ovetande!...men då passar det bra med en sak och sen kan jag va här som stöd va hennes svar.........? 


Gårdagen började med en långpromenad på två timmar som vi samtigt letade efter en hund som varit försvunnit sen kvällen innan i närliggande område!

(Han kom sen till rätta också helt fantastiskt så man vart rörd till tårar)

-13 grader! Men vilken dag! Strålande sol, Helt vindstilla...och kameran fick fälja med (lilla digital)

Varning för massa bilder på en Härlig liten filur.......  


       

                                                                           


Bilderna får tala som vanligt, men här vill jag ändå Observera er på va han är duktig den lille Filuren...Ridande ekipage...Stanna och han stanna! Vi passerade även lekande hundar..Kom och han kom                

Väl hemma efter den rundan tog jag tag i hemmet och städa för att få lite mysfaktor till kvällen då Bibbi och Ozzy skulle komma och käka kolla på melodifestivalen och förgylla den redan jättebra dagen till en ännu bättre dag!


  

Vita köksmöblerna på plats och vi förtärde en mumsig köttfärspaj och friterade bananer till efterätt! Nån melodifestival vart det inte för det vart en väldigt minst sagt omtumlande överaskning hon hade med sig...En canvas tavla på Valter!!!

Vilket jag nämt nån gång att jag velat göra...men jag har inte haft den möjligheten ännu så det har inte blivit av..och nu behöver jag inte! Ofattbart överväldigad av Tacksamhet till Bibbi och familj som fixat att få till det så här!


Bilden är tagen en dag då han bara va sig själv som han verkligen var och mådde så bra!

Den här dagen var bara FANTASTISK!

Efter månader medisenering och vila...var det 

Full fart framåt med glädje & Energi



Så precis så...

Efter en lång, tung tid

Full fart framåt med glädje & Energi (mental)


Ha en den skönaste Söndag // Kramar Jeanette 

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards