Hunden o Jag

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Jeanette - 11 februari 2011 10:23

Men nu har det vart tyst länge här och det har berott på diverse olika saker! Antingen lusten orken energin, eller också tidsbristen mmmm. Ja jag kan skylla på det mesta    


Vi har det bra! Upp och ner i med och motgångar...Ja som vanligt helt enkelt!

Mest jobbigt är det på kännslomässiga planet då jag inte riktigt accepterat och släppt  Valter och helt enkelt inte riktigt kunnat ta till mig Fernando som jag borde! Ligger mycket skuld och skam i att känna som jag gör och det tar kraft och energin...

Så det är dax nu att sätta ett avslut och acceptera att vi bara fick den korta tid tillsammans och va tacksam över det och ge mig hän åt det nya på allvar och börja om nu....

För det är det minsta han värd den lille filuren...


Så go och gla på alla sätt och han är lätt och enkel hund, förutom när man ska klippa klona   Då han beter sig så..ja jag har då aldrig vart med och sett på maken. Men det har vi rådit bot på tills.v med lämnat över till en kloklippare!

Jag höll, hon klippte, och han överlevde! Så va den energi tjuven ur världen!


Inte mycket till träning men promenader och uteliv har det blivit desto mer...Med diverse olika hund ekipage. Bla med två springhundar, Aussi valpen Ozzy som tom va här på nattbesök (lite bilder)http://www.facebook.com/album.php?id=1422655325&aid=2073021 och flickan Freja senast igår...


En dag var vi även och skulle prova på hundpromenad Ö-o igen...men jag vart mer eller midre avjagad av parkeringen. Åkte dit för att hundträna min med andra hundar...men lite mer kontrolerat tack! Den ena lösa hunden efter den andra kom fram till oss med resta svansar och den andra större än den andra, utan att ha en aning om vad det är som kommer i mot oss, eller vem dom tillhörde, eller hur dom tolkar min hund signaler...

Nej hua jag vart så rädd så jag fick hjärtvärk, så det vart en runda själva. Men är lite inne på om man skulle göra nått liknade i kumla omnejd...men med koplade hundar...Får se hur det går med dom planerna, men vore kul om man kunde promenera grilla, ja va som faller än på!


Här kommer allafall lite mer bilder från ett par tillfällen....Annars har det vart ganska stilje med fotograferandet också!


Häromdagen när solen sken :)


   

     

Sen var vi på en längrunda med Texas och Tessan en dag...kaffe korgen med och två bussugna vovvar i iskall vind i 2,5 timma vis Oset.


     

Fikat avnöjts eller averkades i snålblåst...men det va mysigt ändå ;)


           

Här har också vi Killen Viggo som vi träffar på ibland och busar med på morgon rundorna...Den här morgonen följde dom även hem på frukost o kaffe

 

   

Sen har vi även haft besök av Ludde...Då var det livat och glatt till Fernandos stora LYCKA!!! Han älskar verkligen små tvåbenta! Det bästa i världen tror jag ;)



 Ludde hjälper farmor och städa skåpen...ut med skiten och in med...

Nöjd Ludde :)   

Sen lite playdo lek för att få barnet att va still 2 sek...Men då vart han folkilsk när han inte fika äta det!

     

Boll lek...



Kan du inte tala??? 

 

Och lite puzzel pyssel...

Konstaterade efter fyra dagar med det goaste som finns att Farmor börjar verkligen känna sig som en Farmor! Gammal....   


Vart även lite miljö träning på Hindersmässan (marken)då Ludde va besök ...Fernando skötte sig exemplariskt. Största dragningen var till alla barn i barnvagnar utifall han skulle hinna i förbifarten slänga väg en lite puss   


Sen har även under tiden börjat med några projekt...Målar och bygger om...

Kistan ska bli vit chabbon  


Tanken är nått i stil med nått sånt här...om jag kan!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Köksmöblerna håller på att bli vita...

 

Guldänglar har blivit...vita och sitter på plats som beskyddare över sängen ;) 


Tv skåpet har blivit lågt...

Före:

Efter...men ska också få annan färg samt dörrar fram på nått sätt (klurar) och glasdörren ska bli ett liggande vitrin!

Så jag har och pysslat en hel del...men nu vill jag bara färgen ska torka så jag kan få lite pause i röran innan jag börjar på allvar med vardagsrummet!


I helgen vankas det även bad för Fernando...han ska göras fin fin tills nästa söndag den 20 då det vankas hundutställnings premiär...

Undrar bara hur jag ska kunna träna springa i ring i detta snökaos...Men stå fint kan han nu...iallfall hemma ;)  


Det va lite i stora drag...Ha det gott, så får vi se när vi får lust och tid igen ;)

// Jeanette & Fernando    

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards