Hunden o Jag

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Jeanette - 2 januari 2011 12:01

Så vi börjar med att önska alla våra läsare:

  


Här var Nyårsafton var en mycket tungdag...Blir väll så när man sumerar och reflekterar över ett mycket tungt år som nästan bara bestod av Hopp och förtvivlan, både vad gällade sjuk hund, utförsäkringar mm...och allt slutade också i en ända förtvivlan!


Så 2010 känns verkligen skönt att lämna bakom sig! Men trots allt skit som hänt är jag så Tacksam över att ändå fått känna en sån stark Kärlek av Valter, både före och efter!Helt Fantastisk! Är också mycket tacksam också över vilken stöttnig och hjälp jag fått i det svåra och då tänker jag i allra första hand på Min vän Bibbi. Tack för att du fanns där! Även Tacksam för min familj och barn barnbarn som gör livet lättare många gånger...och sist men inte minst är jag Väldans Tacksam över att ha min Fernando här som gör vardagen mycket lättare! Ännu håller vi på att skapa en närmare kontakt och lära känna varandra men ska försöka inte stressa fram nått, utan det får ta lite tid och det kommer...För han är en mycket älskvärd individ och har allt man kan önska sig i ett litet "hundpaket"!


Så vad 2011 har i beredskap står skrivet i stjärnorna och jag tänker som motsaten till alla andra nyår varken ha hopp eller några mål...Slutsumman 31/12-2011 får avgöra vad det blitt av det hela!


Imellan alla tårar tog vi oss ut på en riktig lång runda på två timmar, i förebyggande inför sjutandet för kvällen! Alltid läskigt med dessa smällare och specillt med nykomlingar (Texas & Fernando) som inte vart med förr. Men kvällen förflöt utan några problem...För denna gång iallfall!


              

På Kvällen vart det riktigt gott ben för Fernando

      

Till mig vart det en Köttabit med pommes och en kantarellsås...storslaget av mig att ens laga mat ;) Su och hennes Dotter Julia kom sen förbi timmarna innan tolv och det skålades in med Champis och Julmust!


Igår känndes det något bättre och vi gav oss till Mor på en fika och promenad ute vid bolungs ängar! Vart också glad över ett spännade erbjudade i går, får väll se om jag vågar mig på utmaningen och klarar av det, om det nu blir så!


Idag känner jag mig pigg,sov till kl 7.00 rena middagstid för att va mig, men däremot mår inte den "lille" riktigt 100! Han har vart lite slö, Sen har han  hållt på att hosta till o från men jag har trott att han satt nått i halsen...Men i går kväll och idag har han hostat slem...Så det är väll så illa att han också, som många andra nu, åkt på Kennelhostan! Så nu är det vila som gäller för den "Lille". Så promenaden med "Hundpromenad Örebro" blev inställd och plutten har nu sovit sen vi kom in  ...Får hoppas att det går över snabbt med mycket vila och kortisar!


Ha det gott // kram Jeanette & Fernando!


Ps. Klipp klorna och tassarna igen..så nu är vi på framfart igen. Gick snabbt att komma dit vi var...Så nu...inget längre semester uppehåll ;) Ds


Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards