Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

God Jul & Julbak!

Av Jeanette - 21 december 2010 07:34


Och Go´ morron på er! Här är det redan full fart! Texas har kommit och jag har fullt skå att hålla reda på alla ben! Varför dela med sig när jag kan roffa åt mig pricis alla själv...Texas, han tycker det är helt ok, men då lägger sig min människa i och kallar mig snål...hm! Ja ja inte julafton förrän på fredag så då kanske han kan få smaka   


Idag hade matte lovat att vi skulle fara till Kumla bk med träningsgänget men graderna visar -19 och dom verkar bara stiga...Så det blir istället att göra matte vacker i håret, koka knäck mm vad det nu mm kan innebära....


I går va hon stolt över sig själv kan ni tro. Hon baka 4 satser smörgåskex och köttebullar som va jättesmaskiga. Medans hon röjde runt i köket röjde jag och Texas delvis runt på alltan. Sen kom den lille människan Ludde på besök men sen så åkte matte och dom i väg en sväng, medans jag var hemma och vakta huset! Vaktade och vaktade!?...Jag somna och sov tills hon kom hem, var ju trött efter promenader och bus, men hon verkade inte specillt missnöjd över det.

Hon verkade tom tycka jag gjode det bra  !


Sen träna vi intensivt med kloklippning, så nu kan klotången vara helt sluten runt klon och det bekommer mig inte ett dugg...Känner mig verkligen super duktig  Som det bästaste Fernando´n i världen   

Så sköter min människa sina kort väl, ska jag nog kunna ha nya fina nyklippta klor tills tomten kommer!


Matte har även roat sig i sitt nya bild hanteringsprogram,så gårdagen i bilder här ;)

 


Det va det! Kanske det sista innan jul, vi får se


Så till er alla, från oss alla! Önska vi er en Fridfull & Fröjdefull Jul!

// Tomte kramar Fernando


  

 
 
bibbi

bibbi

21 december 2010 10:48

vilka underbara bilder :) vad duktig du är i redigerings programmet :) god jul kram bibbi

http://www.nogg.se/lillaozzy

 
Ingen bild

Kjell

21 december 2010 22:06

Vad söt han är, fina bilder
Tack för julkortet
God Jul

 
Susann

Susann

23 december 2010 07:48

Kikar in och ösnkar dig och din familj, tvåbenta och fyrbenta en riktig god jul! kram

http://susannhjortsberg.blogspot.com

 
Qvittra & Shakiro

Qvittra & Shakiro

24 december 2010 06:06

Å så många fina kort din matte tagit på både dig och julförberedelserna. Vår matte säger att hon ser en självklar uppgift för dig framöver.... undrar just vad hon menar? ;)

Önskar er båda en riktigt
God Jul & Gott Nytt År
Nospussar från Qvittra & Shakiro
Kramar från matte

http://www.mountainvalley-dogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards